• Традиції та інновації: діяльність Педагогічного музею України У 2020-2024 рр.

  • Вчитель із Поділля: педагогічна історія Пилипа Хоптяра (1904-1976)

  • Педагогічні читання «Актуальні питання творчого використання ідей В. Сухомлинського у вихованні національної свідомості»

  • Вебінар «Педагогині: Надія Шульгина-Іщук»

  • До 105-річчя журналу «Світ дитини» (Львів, 1919)

  • Вебінар «Педагогічна мапа Києва: вулиця Володимира Дурдуківського»

  • Повернуте ім’я вчителя

  • Круглий стіл «Газета як джерело вивчення епістолярної спадщини В. Сухомлинського»

  • Творчий спадок Василя Сухомлинського у фондах Педагогічного музею України

  • Онлайн-лекція «Олекса Тихий (1927-1984) та його педагогічна візія»

  • Діяльність Педагогічного музею України у 2020-2024 рр.

  • Культурно-просвітницький захід «Волошковий чин Володимира Дурдуківського»

  • Репортаж з виставки шкільних зошитів «Я Вам пишу…» з приватної колекції Віталія Постолатія

  • Педагогічний музей України вітає всю освітянську спільноту з Днем знань та початком нового навчального року!

  • СИЛА СЛОВА: педагогічні афоризми

150 років від дня народження Артемія Готалова-Готліба

Артемій Григорович Готалов-Готліб(1866 –1960) – педагог, історик,професорОдеського державного університету імені І. І. Мечникова,доктор педагогічних наук, один з авторів «Енциклопедичного словника Брокгауза та Ефрона», провідний методист з фізичного виховання в школі. Народився у Пскові, закінчив історико-філологічний факультет Новоросійського університету, працював учителем у навчальних закладах Одеси, Пскова, Санкт-Петербурга. У 1903 р.був призначений директором гімназії в Ялті. У 1919 р. […]

Засновник народної школи

(до 270-річчя від дня народження Йоганна Генріха Песталоцці) «…Людина, християнин, громадянин. Все для інших, нічого для себе» (напис на пам’ятнику Песталоцці) Йоганн Генріх Песталоцці (1746 – 1827) – видатний швейцарський педагог-практик, педагог-демократ. Народився в Цюрiху у родині лікаря. Вищу освіту здобував у Каролінському колегіумі. Упродовж третини століття керував навчально-виховними закладами, де практикував i розвивав свої […]

Річний звіт Педагогічного музею України: форма, зміст, адресат

Щороку кожен музей звітує перед відповідним органом управління про виконану роботу. Такий звіт, зазвичай, має значний обсяг, насичений статистичними даними та специфічною лексикою. А який вигляд може мати публічний річний звіт музею? Якою може бути структура такого звіту? Як не переобтяжити звіт текстом та ілюстративним матеріалом? Зрештою, який обсяг та формат публічного річного звіту музею […]

До 110-річчя від дня народження Миколи Ніжинського (1905-1986)

З представником будь-якої професії – зодчим, письменником, художником, композитором – можна з повним правом порівняти вчителя, бо він стоїть біля самих джерел формування найдорожчого – людини. М. Ніжинський    Микола Павлович Ніжинський народив­ся 18 грудня 1905 року в селі Польовій Лосієвці (тепер Вінницької області). У травні 1923 року отримав атестат про семилітню освіту. У 1939 […]

Круглий стіл-презентація інноваційного проекту «Граючись — навчаємось»

11 грудня у Педагогічному музеї України відбувся круглий стіл-презентація інноваційного проекту «Граючись — навчаємось». Захід організовано відділом проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України спільно з Педагогічним музеєм України НАПН України та творчою студією «Bristar». У круглому столі взяли участь близько 50 вчителів, методистів, вихователів, фахівців з позашкільної освіти, науковців Інституту модернізації змісту […]

Відкриття виставки «Наркоми освіти»

8 грудня 2015 року в Педагогічному музеї України відбулось урочисте відкриття виставки «Наркоми освіти» (до 125-річчя від дня народження Григорія Гринька і Олександра Шумського). Серед почесних гостей заходу — Ольга Сухомлинська, академік-секретар відділення загальної педагогіки і філософії освіти НАПН України, Тетяна Колос, начальник відділу навчальних закладів Міністерства культури України. На відкриття виставки також завітали співробітники […]

Музейну спільноту запрошують до обговорення Концепції змін до Закону України «Про музеї та музейну справу»

Метою змін є визначення на законодавчому рівні шляхів удосконалення механізму правового регулювання у сфері музейної справи, приведення законодавства у відповідність із концептуальними підходами, що визначені законодавчими актами країн — членів ЄС у цій сфері – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://prostir.museum/ua/post/36103

Круглий стіл «Шкільний музей як центр національно-патріотичного виховання учнівської молоді»

25 листопада 2015 року в Педагогічному музеї України відбувся круглий стіл  «Шкільний музей як центр національно-патріотичного виховання учнівської молоді». Організатор заходу – Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної державної адміністрації «Академія неперервної освіти». У круглому столі взяли участь близько 20 вчителів Київщини. По завершенню заходу його учасники ознайомилися зі стаціонарною експозицією Педагогічного музею та прослухали […]

Київська братська школа: 400

Важливу роль у розвитку освіти в Україні відіграли братства, які діяли у XVI – XVII ст. Братства – це організації міського населення, передусім ремісників і купців, які об’єднувалися з метою боротьби проти ополячення та окатоличення українців. До братств приймалися всі православні незалежно від національності, соціального походження чи майнового стану. Перше братство започаткували 1449  р. у Львові […]

До 190-річчя від дня народження Михайла Єгоровича Ващенка-Захарченка (1825 – 1912)

Не в знанні великої кількості теорем, не в швидкому розв’язанні геометричних задач, а в розумінні строго логічної послідовності найнеобхідніших теорем полягає вся вага педагогічного значення геометрії в загальній освіті юнацтва. М. Ващенко-Захарченко Народився вчений 12 листопада 1825 року в селі Маліївка Золотоніського повіту колишньої Полтавської губернії в сім’ї нащадка запорізького козака. Середню освіту здобув у […]