27.03.2024 Олександр Міхно, д. пед. н., директор Педагогічного музею України, взяв участь у роботі V Всеукраїнської науково-практичної міжгалузевої онлайн-конференції «Національна освіта і наука в умовах війни РФ проти України та сучасних цивілізаційних викликів», виступивши на пленарному засіданні з доповіддю «Теоретичні аспекти деколонізації української педагогічної біографістики».
У доповіді промовець
- актуалізував проблему деколонізації української гуманітаристики й зокрема педагогічної біографістики.
- констатував, що наявність законодавчої бази, розвиток громадянського суспільства в Україні посилили процес деколонізації, який є комплексним і включає у себе декомунізацію, дерадянізацію та дерусифікацію.
- аргументував, що здійснювати успішну деколонізацію може лише демократична країна через державні інституції та громадянське суспільство.
- акцентував на важливості переосмислення традиційних концепцій продукування біографічного знання і створення біографічних наративів, які були сформовані в умовах колоніальної та постколоніальної залежності.
- обґрунтував і окреслив ідеї практичного застосування понять «деколоніальна педагогіка», «деколоніальність», «епістемологічна деколонізація», «контекстуалізація» та «діалогічна історіографія» в українській педагогічній біографістиці.
Організатори: Національна академія наук України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут філософії імені Г.С. Сковороди, Інститут політичних і етносоціальних досліджень імені І.Ф. Кураса, Інститут соціальної та політичної психології, Інститут обдарованої дитини, Всеукраїнська газета «Освіта і суспільство»