Вільям Кілпатрик: 150 років

Вільям Кілпатрик: 150 років

All day
20.11.2021

150 років від дня народження Вільяма Кілпатрика (William Kilpatrick; 1871–1965), американського педагога, учня і послідовника Джона Дьюї

Вільям Кілпатрик – непересічна постать на світовій педагогічній арені. Його головна ідея «все із життя – все для життя» залишається актуальною й сьогодні. 

Народився 20 листопада 1871 в американському штаті  Джорджія в сім’ї пастора. Навчався вдома у свого батька,  вчителя за освітою,  знакової особи в політичному, суспільному житті та судочинстві того часу. Продовжив навчання в місцевій школі,  займався самоосвітою, впродовж увсього життя вів щоденник, а це майже 45 томів, куди занотовував свої думки, почуття, спостереження.

У віці 17 років вступив до Мерсерського університету, після закінчення продовжив навчання в університеті імені Джонза і Гопкінза.  Працював спочатку вчителем математики, а згодом директором у школі м.Блеклі, м.Саванни  (штат Джорджія), де розвивав педагогічні концепції того часу. З 1897 викладав в Мерсерському університеті, з 1915 – у педагогічному коледжі Колумбійського університету.

«Співпраця з Дьюї, американським філософом і педагогом, представником філософського напрямку прагматизму змінила філософію мого життя і освіти», – писав Кілпатрик. Противник традиційної школи, він пропонував будувати процес навчання на основі розширення й збагачення індивідуального досвіду учнів. Автор педагогічної системи «експерименталізму». Реалізовував метод проєктів у навчанні, який визначив  як «цільовийспосіб ставитись до дітей таким чином, щоб пробуджувати в них все найкраще, а потімдозволяти їм повірити у себе якомога сильніше». Педагог зазначав, щовесь навчальний процес у школі повинен складатися з низки досліджень, пов’язаних таким чином, щоб знання,  отримані в результаті одного проєкту, слугували розвитку і збагаченню наступного. Діти в процесі навчальної діяльності мають планувати і виконувати  конкретні практичні завдання.

Автор фундаментальних праць «Метод проєктів. Використання цілеспрямованої дії в навчально-виховному процесі» (1918), «Основи методу» (1925) та «Виховання в умовах цивілізаційних змін» (1926),«Сучасна освіта та кращі людські взаємини» (1947), «Сучасна освіта: її справжня сутність» (1949), «Філософія освіти» (1951).

Детальніше: Куліченко А. К. Соціокультурні детермінати становлення поглядів В. Х. Кілпатріка як реформатора освіти  http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2011/18/6.pdf 

Детальніше про метод проєктів: Метод проєктів в українській школі 1920–1930-х років / Педагогічний музей України; [укладачі: В.О. Гайдей, О.П. Міхно; наук.консультант О.В. Сухомлинська]. Вінниця: Видавець ФОП Кушнір Ю. ., 2019. 192 с. (Сер. «Педагогічні републікації»; вип. 6). http://pmu.in.ua/download/17358/ 

View full calendar

This entry was posted in . Bookmark the permalink.