• Педагогічні читання «Актуальні питання творчого використання ідей В. Сухомлинського у вихованні національної свідомості»

  • Вебінар «Педагогині: Надія Шульгина-Іщук»

  • До 105-річчя журналу «Світ дитини» (Львів, 1919)

  • Вебінар «Педагогічна мапа Києва: вулиця Володимира Дурдуківського»

  • Повернуте ім’я вчителя

  • Круглий стіл «Газета як джерело вивчення епістолярної спадщини В. Сухомлинського»

  • Творчий спадок Василя Сухомлинського у фондах Педагогічного музею України

  • Онлайн-лекція «Олекса Тихий (1927-1984) та його педагогічна візія»

  • Діяльність Педагогічного музею України у 2020-2024 рр.

  • Культурно-просвітницький захід «Волошковий чин Володимира Дурдуківського»

  • Репортаж з виставки шкільних зошитів «Я Вам пишу…» з приватної колекції Віталія Постолатія

  • Педагогічний музей України вітає всю освітянську спільноту з Днем знань та початком нового навчального року!

  • СИЛА СЛОВА: педагогічні афоризми

  • Мандруємо з Учителем Сухомлинським (локації до туристичного маршруту)

  • ГЕОРГ КЕРШЕНШТАЙНЕР — один із засновників музейної педагогіки — про Україну

Поповнення фондів музею у 2022 році

Навіть у цей надскладний воєнний час фонди Педагогічного музею України поповнюються новими надходженнями. У 2022 році небайдужі українці передали до фондів музею 52 предмети зберігання, серед них —  документи, фото та книги. Тож тепер, разом з новими надходженнями, фонди становлять 46 964 одиниці зберігання. Детальніше про наших дарувальників —  у відео  

Онлайн-зустріч «Освітні онлайн-проєкти Педагогічного музею України»

21.11.2022 Олександр Міхно, директор музею, доктор педагогічних наук, став спікером онлайн-зустрічі «Освітні онлайн-проєкти Педагогічного музею України», яку організувала кафедра педагогіки Криворізького державного педагогічного університету. У виступі О. Міхно  розповів  про реалізацію онлайн-проєктів #цитата_від_музи_педагогіки; #ПедагогічнийКалендар2022; #Сковорода300; #Педагогічна_мапа_Києва; #Книжковий_Фронт; #ШкільнийПідручник;  #100річні_книжкові_і100рії; #Фотобанк_Педагогічного_музею; #ТОП5_за_версією_Педагогічного_музею_України; #Сухомлинський_серед_зірок, про функціонування електронного інформаційного ресурсу «Музейна педагогіка» http://pmu.in.ua/category/museum_pedagogics/ , про музейні видавничі серії […]

Участь у конференції «Київ і кияни»

17.11.2022 Олександр Міхно, директор музею, доктор педагогічних наук, взяв участь у щорічній науково-практичній конференції «Київ і кияни», виступивши з доповіддю «Онлайн-проєкт «Педагогічна мапа Києва»: мета, контент, особливості реалізації» (секція «Музейні студії»). Зі змістом доповіді можна ознайомитися у публікації в збірнику матеріалів конференції: Міхно, О. (2022). Онлайн-проєкт «Педагогічна мапа Києва»: мета, контент, особливості реалізації. Київ і […]

5 кращих музеїв педагогів за версією Педагогічного музею України

Меморіальні музеї педагогів є одним із феноменів української культури і  освіти. Нині в Україні функціонує близько 10 меморіальних музеїв і  кімнат, присвячених відомим педагогам. Інформація про ці музеї  систематизована на сайті Педагогічного музею України у розділі «Музеї педагогів». Сьогодні ми зосередимо увагу на п’яти з них.

До проєкту «Педагогічна мапа Києва» долучаються студенти Київської муніципальної академії естрадного та циркового мистецтв

До реалізації онлайн-проєкту «Педагогічна мапа Києва» долучились студенти ІV курсу Київської муніципальної академії естрадного та циркового мистецтв, які навчаються на факультетах «Музичне мистецтво» і «Сценічне мистецтво» за освітньо-професійними програмами: «Естрадний спів», «Розмовні жанри», «Сучасний естрадний танець», «Циркові жанри». Вони підготували презентації вулиць м. Києва, названих на честь педагогів та культурно-освітніх діячів: Олександра Богомазова, Бориса Грінченка, Антона […]

Участь у конференції «Освітній авторитет: роль педагогів України в становленні іміджу вітчизняного шкільництва»

8.11.2022 науковці Педагогічного музею України взяли участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітній авторитет: роль педагогів України в становленні іміджу вітчизняного шкільництва», яка відбулася у Калуському ліцеї ім. Дмитра Бахматюка, (Калуш, Івано-Франківська область). Конференція відбулася з нагоди 80-річчя фундатора закладу Дмитра Бахматюка.   Доповіді: «Педагогічна матриця України: видатні постаті» – Олександр Міхно, доктор педагогічних наук, […]

Гостьова зустріч зі студентами Київського університету імені Бориса Грінченка

Ділитись досвідом та напрацюваннями дуже важливо! Особливо з майбутніми спеціалістами. 3.11.2022 старша наукова співробітниця музею Кіра Степанович спілкувалась зі студентами 1-3 курсів спеціальності «Соціальна робота» (Освітні програми Соціальна робота, Соціальна педагогіка, Соціальна адвокація) та викладачами кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Київського університету імені Бориса Грінченка. На заході були присутні 20 учасників. Під час гостьової […]

До речі: про шкільні речі. Учнівський зошит

Учнівський зошит є незамінним атрибутом освітнього процесу. Однак зошит не завжди мав сучасну форму, пройшовши довгий шлях пошуків і  удосконалень. Пропонуємо вам здійснити мандрівку в історію появи шкільного зошита  

ХVIІ міські педагогічні читання «В.О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю»

03.11.2022 директор музею Олександр Міхно взяв участь ХVIІ міських педагогічних читаннях «В.О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Шлях до серця дитини в травматичних ситуаціях життя», які відбулися у м. Бровари Київської області. У вітальному слові до учасників читань О. Міхно наголосив на актуальності педагогічної спадщини Василя Сухомлинського, яка, за словами Григорія Клочека, наділена феноменом невичерпальності […]

Фонди Педагогічного музею України доступні для наукової спільноти

Фонди музею, а це понад 47 тисяч одиниць зберігання,  —  ґрунтовна джерельна база для досліджень з історії освіти.  Науковці цікавляться українськими підручниками, навчальними посібниками, педагогічною періодикою різних історичних періодів. Значна частина фондів оцифрована, і ми радо (і безоплатно) надаємо ці матеріали у користування дослідникам. Проте найбільшу радість викликає робота аспірантів і докторантів з матеріалами фондів […]