My Calendar

Week of Фев 7th

Понедельник Вторник Среда Четверг Пятница Суббота Воскресенье
03.02.2020
04.02.2020
05.02.2020
06.02.2020
07.02.2020(1 event)

All day: Альфред Адлер: 150 років

All day
07.02.2020

150 років від дня народження Альфреда Адлера (Alfred Adler; 1870–1937), австрійського психолога, педагога

Альфред Адлер народився 7 лютого 1870 у Відні (Австрія) у родині єврейського торговця пшеницею. Маленький Альфред хворів на рахіт, тому навчився ходити тільки у віці чотирьох років, а у п’ять років мало не помер від пневмонії. Дитячі хвороби спонукали його зацікавитися медициною та обрати професію лікаря.  Здобувши освіту, він працював офтальмологом, а згодом став терапевтом. Адлер приймав пацієнтів у бідному районі Відня. Навпроти його кабінету були розташовані парк атракціонів і цирк. Тож вийшло так, що більшість його клієнтів були циркачами. Довідавшись про незвичайні силу і слабкості артистів, Адлер розробив теорію, згідно з якою людина з фізичною вадою відчуває слабкість або меншовартість і намагається компенсувати недолік. Ця теорія суттєво вплинула на подальшу роботу Адлера в галузі психології.

Із часом Адлер залишив офтальмологію, зосередившись на психології. 1907  його запросили до участі в семінарах Зіґмунда Фройда.  Адлер відіграв важливу роль у розвитку фройдівського психоаналізу, проте першим відокремився від його наукової школи і створив власний напрям – індивідуальну психологію. Найбільш поширеною ідеєю цього напряму була концепція про комплекс меншовартості, відповідно до якої формування особистості та поведінки засноване на спробах боротьби з притаманним людині почуттям меншовартості.

На початку Першої світової війни Адлер працював лікарем на фронті, а згодом – у дитячому госпіталі. Після війни він зацікавився проблемами навчання, заснував першу виховну клініку в межах віденської системи шкільного навчання, а потім і експериментальну школу, яка втілювала в життя його ідеї в галузі навчання. Особливе значення Адлер надавав заняттям з вчителями, оскільки вважав, що важливо працювати з тими, хто формує розум і характер молоді. На допомогу батькам у вихованні дітей ним були організовані консультативні центри для дітей при школах, де діти та їхні батьки могли отримати необхідну їм пораду і допомогу. До 1930 тільки у Відні було 30 таких центрів.

У 1935 Адлер емігрував до США, де посів посаду професора в Лонґ-Айлендському медичному коледжі. 28 травня 1937  Адлер помер від раптового серцевого нападу під час лекційного туру. Він лишив по собі вагому наукову спадщину, що визначала дискусії психологів у наступні півстоліття.

08.02.2020(2 events)

All day: Олександр Кульчицький: 125 років

All day
08.02.2020

125 років від дня народження Олександра Кульчицького (1895–1980), українського психолога, філософа, педагога

Олександр Кульчицький народився 8 лютого 1895 в м. Скалат на Тернопільщині. Навчався у гімназії у Станіславі (нині м. Івано-Франківськ), вивчав германістику і французьку мову на філософському факультеті Львівського університету, а після Першої світової війни студіював філософію, психологію та романістику у Сорбоннському університеті  у Парижі. У 1930 році у Львові захистив докторську дисертацію «Релігія у вченні Ренана». Стажувався у Краківському університеті (1930—1932).

Після вимушеної еміграції зі Львова (1940) спочатку працював у Мюнхенському інституті психології та психотерапії, а з 1945 його наукова, педагогічна, культурно-освітня діяльність пов'язана з Українським Вільним Університетом. Спочатку працював на посаді професора психології, згодом філософії. У 1962 був обраний  ректором Українського Вільного Університету, згодом – проректором, пізніше обіймав посади декана і продекана філософічного факультету. Протягом тривалого часу був  заступником голови Наукового товариства ім. Тараса Шевченка в Європі, головою Західноєвропейського центру Наукового товариства ім. Тараса Шевченка, який став найбільшим осередком української європейської науки.

Олександр Кульчицький — автор концепції формування української психіки, засновник Українського Психологічного Інституту. Автор  майже 400 статей і монографій у галузі філософії, психології, антропології, характерології, етнографії, педагогіки, германістики та літературознавства, видрукуваних українською, англійською, німецькою, французькою мовами.

Щодо його наукової діяльності в галузі психології, то спираючись на ідеї комплексів і персонального підсвідомого Фройда й Адлера, а також теорію архетипів Юнга, Кульчицький вивів свою концепцію формування психіки української людини. Зокрема, він зауважив, що «комплекс меншовартості» є властивий для кожного народу, котрий коли-небудь був поневолений. Впливаючи на формування цілісного психічного життя, цей комплекс набуває меж загального комплексу української спільноти. В своїх проявах він може отримувати забарвленість «комплексу кривди», збуджуючи тенденцію до «надолуження», «надкомпенсацію» або до етично-ідилічного мрійництва з його вірою у прихід «рахманного царства правди», братерства та все-людних ідей, своєрідного жіночо-мазохістського комплексу української душі як шукання насолоди у стражданнях, піднесення ореолу терпіння (святкування роковин національних поразок, оцінка історичних подій пропорційно до пролитих сліз і крові або величини жертв тощо). Також О. Кульчицький вважав, що на формування української психіки впливають географічне середовище, природа, її статичні та динамічні процеси, світоглядними є настанови лісу, лісостепу та степу.

Помер Олександр Кульчицький 30 квітня 1980 року в Сарселі (Франція).

All day: Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти: 90 років

All day
08.02.2020

9 лютого виповнюється 80 років від заснування Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (РОІППО).

Інститут було створено у 1940 році на базі обласного педагогічного кабінету при Ровенському обласному відділі народної освіти. Нині Інститут є вищим навчальним та науково-методичним закладом ІІІ рівня акредитації. Заклад забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників регіону у галузі знань 0101 "Педагогічна освіта», готує керівників освіти з присвоєнням кваліфікації «Менеджер освіти»  та здійснює науково-методичний супровід діяльності навчальних закладів. Ліцензований обсяг підготовки - 7000 чоловік за рік.

09.02.2020