4 та 5 лютого 2017 р. в експозиційній залі Педагогічного музею України відбулися перші теоретичні та практичні заняття «Школи для музейників по роботі з особливими відвідувачами». Розпочалася робота Школи зі знайомства з лекторами: Катериною Бояршиновою, психологом, президентом Незалежної асоціації психологів, та Тетяною Скрипник, дитячим психіатром вищої категорії. Далі учасники висловилися про свої очікування від участі у Школі.
У ході лекційних занять музейники отримали базові знання про психіку, її складові, про можливі психічні порушення та їх прояви (порушення емоційно-вольової, інтелектуальної сфери тощо). Практичний блок занять – це перші спроби продумати екскурсію (на основі експозиції Педагогічного музею України), її обсяг та методику проведення для груп відвідувачів з різними психічними порушеннями. Учасникам було запропоновано підготувати екскурсію для групи відвідувачів віком 10-12 років з різними порушеннями – затримкою психічного розвитку (фізичний вік 10-12 років, рівень інтелектуального розвитку 4-5), з нестійкою увагою (того ж віку) та з порушеннями в емоційній сфері та із заниженим інтелектом (так звані «пограничні» стани).
Відрадно, що серед 13 учасників Школи є не лише київські музейники, але й колеги з інших регіонів України: зі Львова, Харкова, Чугуєва та Нетішина.
Організатори Школи: Педагогічний музей України (куратор від музею – Кіра Степанович), Незалежна асоціація психологів та Печерський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Наступні заняття відбудуться на початку березня 2017 р.