My Calendar

Week of Янв 28th

Понедельник Вторник Среда Четверг Пятница Суббота Воскресенье
28.01.2019
29.01.2019
30.01.2019(1 event)

All day: Семюел Армстронг - 180 років

All day
30.01.2019

180 років від дня народження Армстронга Семюела Чапмена (Samuel Chapman Armstrong1839—1893), американського педагога, автора проекту організації навчального закладу для афроамериканців та індіанців

Семюел Армстронг найбільш відомий як засновник і перший директор школи для афроамериканців і корінних американців у Вірджинії, яка пізніше була реорганізована в  Гемптонський університет. Він також заснував Музей університету Гемптона, який є найстарішим афроамериканським музеєм в країні і найстарішим музеєм у Вірджинії.

Народився майбутній педагог 30 січня 1839 у сім'ї гавайських місіонерів. У 21-річному віці, після раптової смерті батька, переїжджає навчатися до Сполучених Штатів у Коледж Вільямса у Массачусетсі. Після закінчення коледжу Армстронг  іде добровольцем в армію, бере участь у громадянській війні, неодноразово потрапляє в полон, але продовжує вдало будувати військову кар'єру (піднявся до звання полковника).

Саме військова кар'єра спонукала Армстронга перейнятися проблемами освіти афроамериканців, оскільки у 1863 він був призначений командувачем  9-ою Кольоровою піхотою США (USCT). Тут він зрозумів, що більшість афроамериканців  є неосвіченими.

Наприкінці війни Армстронг приєднується до Бюро Свободи. За підтримки Американської Місіонерської Асоціації у 1868 у Гемптоні (штат Вірджинія) він заснував Гемптонський загальний сільськогосподарський інститут (Гемптонський університет), для навчання у ньому афроамериканців та індіанців. Метою інституту стала підготовка вчительських кадрів, тому передумовою для вступу до Гемптона був намір стати вчителем. Близько 84% з 723 випускників перших 20 класів Гемптона стали вчителями. Армстронг прагнув прищепити учням моральну цінність ручної праці, тому окрім викладання загальних предметів, в інституті велику увагу приділяли вивченню різних ремесел та веденню сільського господарства. Ця концепція стала найважливішим компонентом підготовки гемптонців.

Одним із найкращих випускників  Гемптонського загального сільськогосподарського інституту вважають письменника, педагога, політика, поборника прав за освіту афроамериканців є Букер Т. Вашингтон, який назвав Армстронга «найдосконалішим зразком людини, фізично, розумово і духовно, як Христос…».

Педагог отримав почесні дипломи LLD з його alma mater у 1887 та з Гарвардського університету у 1889.

У 1892 С. Армстронг переніс ослаблений параліч, помер в Інституті Гемптона 11 травня 1893 і похований на кладовищі університету Гемптона.

31.01.2019
01.02.2019(1 event)

All day: Стенлі Голл - 175 років

All day
01.02.2019

175 років від дня народженняГренвілла СтенліГолла(Granville Stanley Hall,1844—1924), американського психолога, засновника педології

Народився в Енфільді, штат Массачусетс, 1 лютого 1844. У 1867 закінчив коледж Вільямса, потім навчався в об'єднаній теологічній семінарії. Розпочав свою кар'єру вчителем англійської мови в коледжі Antioch, в Yellow Springs, штат Огайо. У 1882 призначений професором психології та педагогіки університету Джонса Гопкінса. У 1883 Голл організував при Балтиморському університеті першу в США експериментальну лабораторію, в якій розпочав вивчення психічного розвитку дітей, переважно підлітків. Голл також був засновником перших журналів, присвячених проблемам психології розвитку. З 1891 за його редакцією став видаватися журнал «Педагогічний семінар» (пізніше «Журнал генетичної психології») Pedagogical Seminary(later the Journal of Genetic Psychology).

Однак популярність Голлу принесли головним чином його дослідження психічного розвитку дітей. Він є засновником педології – комплексної науки про дитину, в основі якої лежить ідея педоцентризму. Відповідно до неї, на дитині зосереджені дослідницькі інтереси багатьох фахівців – психологів, педагогів, біологів, педіатрів, антропологів, соціологів та ін. Таким чином, педологія об'єднує всі галузі знань, пов'язані з дослідженням дитячого розвитку.

У 1888 Голл став ректором Клеркського університету, організував лабораторію, де «йому була надана повна свобода працювати» і здійснювати досить масштабні педологічні дослідження. Такі умови діяльності сприяли поширенню ідей педології у США та інших країнах світу. С. Голл наголошував: «Діти – не маленькі дорослі з усіма розвинутими здібностями тільки у зменшеному масштабі, а особливі і відмінні від нас творіння… Діти пристосовуються до середовища, але їх манера тримати себе, їх мислення не подібні до наших».

Автор праць «Педологія як основа точної педагогіки» (1893), «Наука про дитину та її відношення до виховання» (1900), «Ідеальна школа на основі вивчення дітей (педології)» (1901).

Голл був першим президентом Американської психологічної асоціації і першим президентом Університету Кларка. Він – єдиний, хто ставав президентом Американської психологічної асоціації двічі (повторно в 1924)

Помер Стенлі Голл 24 квітня 1924 р. у Вустері, штат Массачусетс, у віці 80 років.

02.02.2019
03.02.2019(1 event)

All day: Олександр Боргардт - 100 років

All day
03.02.2019

Олександр Олександрович Боргардт народився 3 лютого 1919 біля станції Синельникове в родині професора біології. Походить зі швейцарського роду, дід О. Боргардта – Йоган Боргардт – воював на Кавказі на боці Шаміля. Потрапивши до російського полону, назавжди лишився в імперії. Звідси, напевно, гостре неприйняття О.Боргардтом будь-яких імперій – від Римської до Російської.

Закінчив фізико-математичний факультет Дніпропетровського університету (1945). Працював у Донецькому фізико-технічному інституті НАН України імені О. Галкіна й на кафедрі теоретичної фізики фізичного факультету Донецького національного університету. У 1970 створив і завідував кафедрою біофізики фізфаку Донецького національного університету. У галузі фізики захистив докторську дисертацію «Алгебричні методи в теорії частинок цілого спіна» (1967). Коло професійних інтересів: теорія розчинів електролітів, гравітація, елементарні частинки, квантова теорія поля, електрокінетичні явища, космічні промені.

Окрім свого безпосереднього фаху – фізики – О. Боргардт активно цікавився літературою та історією, вільно володів кількома європейськими мовами. Останні 15 років він особливо плідно працював у царині есеїстики та культурології. Одна за одною вийшли його книги "Бич Божий", "Дві культури", "Аналітична історія України" у трьох частинах, в яких автор обстоює політичну і культурну суверенність України. Все, що створене пером професора Боргардта, відрізняється гостротою аналізу, скепсисом науковця і вірою патріота. Власне, О.Боргардт уособлював собою три поняття, реабілітуючи їхнє первинне, незамулене значення – інтелігента, науковця і патріота.

Помер Олександр Боргардт 5 серпня 2002 на 84-му році життя.