Міжнародна асоціація дитячих музеїв виставила у вільний доступ відео сесій з останньої конференції, яка відбулася у Франкфурті 2019 року. Тема конференції: Все включено! Музеї як місця для всіх дітей.
У конференції взяли участь більш ніж 60 доповідачів, які працюють та досліджують новітні розробки в галузі дитячої освіти в музеях, дитячих музеях та наукових центрах. Учасників з 28 країн надихнули доповідачі, інтерактивні сесії та ексклюзивні відвідування музеїв. Конференція була зосереджена на ролі музеїв як місць соціального включення. На додатковому дні конференції були організовані навчальні заняття, присвячені збору та визначенню унікальних ролей та функцій, які можуть використовувати дитячі простори музеїв з урахуванням потреб нового покоління.
В рамках проекту з розбудови потенціалу для дітей 21 століття Міжнародна асоціація музеї вирішила зробити матеріали конференції більш доступними, а тому виклала всі відео лекції та доповіді онлайн. Кожен, хто займається організацією дитячих музейних просторів, працює з дітьми у музеях, у дитячих музеях, чи просто цікавиться даною тематикою може безкоштовно їх переглянути.
Під час конференції розглядали 4 фокусні теми:
1. Різноманітна аудиторія та соціальне включення. Музейна аудиторія сьогодні дуже різноманітна. Музеї, які зберігають культурну спадщину — відповідальні за надання культурної освіти для всіх! На сесії обговорювали та наводили вдалі практики того, як можна розробляти виставки та програми для кожної аудиторії, яким чином організовувати виставки та експозиції, щоб вони були доступні та комфортні для всіх, без вийнятку, відвідувачів.
2. Культурна освіта через музейні колекції. Музеї збирають та зберігають артефакти та предмети, що мають історичне та культурне значення. Використовуючи колекції, культурна освіта має на меті допомогти аудиторії отримати доступ до матеріальної та нематеріальної культурної спадщини. Яким чином музеям, а особливо дитячим музеям, вдається використовувати об’єкти своєї колекції, щоб зробити культурну спадщину більш зрозумілою для дітей? Яким чином виставки, які розроблені для загальної музейної аудиторії, можуть стати привабливими і для сімей та дітей?
3. Нові формати культурної освіти: цифрова освіта і не тільки. Діджиталізація, гейміфікація та нові інформаційні технології змінили очікування аудиторій від музею та змусили нас шукати нові методи роботи. Яким чином діджиталізацію можна використовувати як інструмент для розробки виставок та освітніх програм для дітей? Як стандартні форми навчання у музеї можна адаптувати до нових потреб? У цьому блоці обговорюються нові, авангардні творчі формати та методи культурної освіти.
HO!#12 Session 4 Part I: Digital Learning & beyond from Hands On International on Vimeo.
4. Діти 21 століття. В рамках проекту для дітей 21 століття, який підтримується програмою Європейського Союзу «Креативна Європа», на цій конференції намагалися дати оцінку напрямку музейної діяльності «Діти у музеях». Учасники конференції допомогли скласти карту та оцінити цей напрямок діяльності з метою створення бренду «Музеї як місця для навчання».
Всі відео та програма конференції доступні за лінком: https://www.hands-on-international.net/conferences/conference-2019/programme/