All day
24.01.2021
210 років від дня народження Генрі Барнарда (Henry Barnard; 1811–1900), американського педагога, громадського діяча
Генрі Барнард народився 24 січня 1811 в Хартфорді, штат Коннектикут. ЗакінчивЄльський університет (1830). В 1835–1836 здійснив поїздку по Європі з метою ознайомлення з використанням методики Песталоцці. В 1837–1839 був членом законодавчих зборівКоннектикуту, здійснивши в 1838 проходження законопроекту, який передбачав «поліпшеннянагляду в середніх школах» і створення ради «комісарів середніх шкіл» в штаті. У 1838–1842 – секретар ради інспекторів громадських шкіл штату Коннектикут, заснованої з його ініціативи. 1845–1849 – комісар громадських шкіл Род-Айленда.
У 1839 Г. Барнард і Емма Віллард заснували один з перших педагогічних інститутів у Хартфорді. За їх уявленнями, в цих закладах мали викладати три групи предметів, перша з яких – «Вчинки і мистецтво». Вивчаючи предмети цієї групи, студенти дізналися б, як має себе поводити вчитель та як краще навчати дітей читання, правопису, каліграфії тощо. В другій групі предметів – «Мистецтво і науки» – акцент робився на вивченні наукових та творчих дисциплін. В третій – «Обов'язки і благословення» – вивчали, які моральні чесноти необхідні вчителям, щоб бути успішними в своїй професії.
Г. Барнард завідував департаментом освіти США (Federal Bureau of Education) з першого року його організації (1867–1870), заклавши на цій посаді основи для подальшої значної роботи департаменту. Барнард був непохитний у своєму переконанні, що розвиток загальноосвітніх шкіл необхідний для покращення ситуації в країні. Він вважав, що демократія та освіта мають іти пліч-о-пліч «в ім’я істини – в ім’я справедливості – в ім’я свободи – в ім’я патріотизму – в ім’я віри». Барнард був переконаний, що державні школи дадуть змогу безпрецедентно широкому колу американців повною мірою скористатися перевагами якісної та всебічної освіти. Під «всебічною» він розумів таку освіту, що розвиває людину «фізично, інтелектуально та морально».
Г. Барнард сильно вплинув на розвиток освітньої галузі США. Він не лише спроектував систему безкоштовних шкіл у Коннектикуті, але й заснував журнал «Державні школи Коннектикута», а в 1855–1881 редагував «American Journal of Education», 31 том якого є справжньою енциклопедією освіти.
В результаті свого європейського турне Барнард зацікавився освітою для глухих. Спираючись на досвід, отриманий у Європі, він спрямував всі свої сили на гуманізацію освіти для різних категорій населення. На Барнарда дуже вплинув його наставник, преподобний Томас Галоде, відомий діяч у галузі освіти для глухонімих. Вплив Галоде був настільки значним і Барнард був так захоплений його діяльністю в галузі освіти глухонімих, що присвятив перші випуски «American Journal of Education» саме діяльності Галоде.
Помер Генрі Барнард 5 липня 1900 р.