23.06.2022 директор музею Олександр Міхно взяв участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти», виступивши на пленарному засіданні з доповіддю «”Педагог як мистець”: фахове зростання вчителя в історії української освіти»
У доповіді в історичній ретроспективі окреслено ідеї українських педагогів Софії Русової, Якова Мамонтова, Григорія Ващенка, Василя Сухомлинського, Івана Зязюна та Григорія Сковороди щодо фахового зростання вчителя.
«Всі ідеї щодо фахового зростання вчителя об’єднує одна концептуальна ідея – ідея цінностей, моральності. Всі наші педагоги говорять про професійну майстерність та місію вчителя, спираючись на цінності – гідність, взаємоповагу, добро, любов. Власне, це ще раз доводить наш зв’язок з європейськими цінностями і відрізняє нас від «цінностей» агресора, де людське життя нічого не варте».
«Якщо стисло говорити про внесок Г. Сковороди у педагогіку, передусім треба сказати про його головний педагогічний принцип: розвиток природних здібностей людини. Філософ наголошував, що кожна дитина має закладені творчі сили, і завдання педагога полягає в тому, щоб ці здібності розпізнати і відповідно розвинути. Головна етико-філософська ідея Сковороди зводиться до того, що щастя людини полягає у праці, відповідній її природним нахилам. Тож я щиро бажаю вам фахово зростати й бути щасливими за Сковородою».
Організатор: Кафедра філософії і освіти дорослих ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України