07 квітня 2021 року відбувся онлайн-семінар «Мовою барв, орнаменту і крою. Український традиційний одяг як відображення культури, традицій та історії вашого краю» (з досвіду роботи Музею українського костюма та української писанки), організований Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» за участю заступників директорів з виховної роботи, кураторів, вихователів гуртожитків, керівників та працівників музеїв при закладах фахової передвищої освіти, бібліотечних працівників та керівників гуртків. Мета заходу: передання молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду й на основі цього формування особистісних рис.
Під час роботи семінару були представлені виступи й презентації:
Історія створення Музею українського костюма і української писанки. – Степанова Ірина, методист кабінету соціально гуманітарної освіти НМЦ ВФПО.
Народна вишивка та ткацтво в орнаментальних рушниках Банилова над Черемошем. – Андрич Віра, переможець конкурсу «Педагогічний Оскар-2020» Вижницького фахового коледжу мистецтв та дизайну ім.В.Шкрібляка.
Етнокультурна характеристика вишитої борщівської сорочки на прикладі виставкової експозиції в «Музеї історії України» Борщівського агротехнічного коледжу». Роль музею у формуванні національно патріотичного виховання студентської молоді. – Вовк Оксана, завідувачка «Музею історії України» Борщівського агротехнічного коледжу.
Колекція «Музею писанкового розпису»: від традицій до сучасності. –Ясінська Оксана,завідувачка Музею писанкового розпису, філії Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття імені Й.Кобринського; Блонська Ірина, науковий співробітник Музею писанкового розпису.
Формування громадянської позиції студента засобами музейної діяльності. – Костенко Наталя, провідний бібліотекар Технолого-економічного фахового коледжу Білоцерківського НАУ, голова методичної ради з організації роботи музеїв при закладах освіти Київської області.
Український національний костюм як відображення української культури і самобутності (сторінками журналу «Мистецтво та освіта»). –Рагозіна Вікторія, канд. пед.наук, провідний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, головний редактор всеукраїнського науково методичного журналу «Мистецтво та освіта».
Особливості організації гурткової роботи студентів як засобу формування всебічно розвиненої особистості. – Пшенична Юлія, переможець конкурсу «Педагогічний Оскар-2020»,завідувачка навчально-методичного кабінету ВСП «Лубенський фінансово-економічний фаховий коледж Полтавського ДАУ», викладач економічних дисциплін.
Музеї закладів освіти: культурологічний і виховний ресурс. – Гайда Лариса, провідний науковий співробітник Педагогічного музею України.
Шляхи формування полі художньої компетентностi та естетичної активності студентської молодi. – Липовецька Євгенія, Ніжинський фаховий коледж культури і мистецтв ім. М.Заньковецької.
Професійна комунікація учасників зібрання сприяла опануванню змісту новітніх тенденцій у галузях українознавства, народознавства, декоративно-прикладного мистецтва, методик реалізації локальних краєзнавчих проектів; ознайомленню з сучасним досвідом роботи різних ланок музеїв та педагогів, тим самим сприяла набуттю ними професійних навичок та компетентостей.