В 2015 році ми вшановуємо пам’ять київського князя Володимира Великого, державного діяча, засновника перших в Київській Русі шкіл. 25 травня в експозиційному залі Педагогічного музею України відбулося відкриття виставки «Князь Володимир Великий в історії української освіти», мета якої — висвітлити значення князя Володимира у розвитку освіти в Україні. Виставка умовно поділяється на дві частини: діяльність […]
Яків Феофанович Чепіга-Зеленкевич – видатний практик і теоретик української педагогіки. Він народився в 1875 році в селі Мар’янівка на Чернігівщині в родині паламаря. Зеленкевич – прізвище батька, Чепіга – прізвище матері. Мати походила з давнього козацького роду. Початкову освіту Яків Чепіга здобув у Грушівському двокласному народному училищі. В 1892-95 рр. навчався у Новобузькій учительській семінарії, […]
(до 150-річчя заснування в Одесі Новоросійського Імператорського університету на базі Рішельєвського ліцею) У 1817 році в Одесі було створено вельми престижний навчальний заклад закритого типу — ліцей. Назвали його на честь генерал-губернатора краю герцога Армана Еммануеля дю Плессі Рішельє. Першим директором Рішельєвського ліцею у 1817-1820 рр. був абат Шарль Ніколь, особа надто примітна. Він народився […]
14 березня 2015 року у Педагогічному музеї України відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання». Захід здійснено в межах проекту Педагогічного музею України «Музейна педагогіка в Україні» та у співпраці з Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді. У зібранні взяли участь науковці, викладачі, працівники Українського державного центру туризму і […]
21 квітня у Педагогічному музеї України відкрито виставку «Книжковий фронт», що присвячена 70-річчю Перемоги над нацизмом у Європі та 70-й річниці завершення Другої світової війни. Мета виставки – представити книжкову колекцію «Література періоду Другої світової війни 1939-1945 рр.», продемонструвати ідеологічну спрямованість видавничої продукції цього періоду, зокрема впровадження ідеологічних норм у систему освіти. Окремий розділ виставки […]
Микола Федорович Даденков народився 3 (15) квітня у 1885 р. у м. Вятка в родині земського землеміра. Після закінчення місцевої гімназії він у складі сім’ї переїздить в Україну, до Чернігівської губернії. У 1905-1910 рр. Микола Даденков вивчає філологію та історію на відділенні слов’яно-російської філології Ніжинського історио-філологічного інституту. Педагогічну діяльність Микола Федорович розпочав одразу після закінчення […]
Ряппо Ян Петрович (1880–1958) – радянський діяч і педагог, співтворець системи народної освіти УРСР, голова редакційної колегії журналу «Путь просвещения» («Шлях освіти»). Ряппо Я.П. народився 30 березня (11 квітня) 1880 р. у Вероському повіті (тепер Вируський район) Естонії в селянській родині. Юнаком переїхав до Санкт-Петербурга, де з 1899 до 1904 рр. працював на заводі Вестінгауза, саме там долучився […]
«Інститут у музеї» — спільний проект Педагогічного музею України та кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Стартував проект у жовтні 2014 року. У межах проекту доцент кафедри, к. пед. н. Оксана Матвійчук проводить заняття на тему «Методи, форми та засоби виховання» зі слухачами курсів підвищення кваліфікації. […]
Презентація книги «Церковні школи в Україні кінця XVIII — початку ХХ ст.: забутий світ» відбуласяу Педагогічному музеї України 14 березня 2015 року у межах роботи Всеукраїнського круглого столу «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання». Презентував монографію автор — український краєзнавець, кандидат історичних наук Перерва Володимир Степанович, який розповів учасникам круглого столу про процес написання […]
14 березня 2015 року у Педагогічному музеї України відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання». Захід здійснено в межах проекту Педагогічного музею України «Музейна педагогіка в Україні» та у співпраці з Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді. Ініціатори зібрання мали на меті: визначити місце і роль потенціалу музеїв при […]