• Педагогічний музей України на Х Всеукраїнській науково-практичній конференції з історії освіти

  • Віртуальна архівно-документальна виставка Документальний портрет педагога: Поліна Костирко (1905 – ∞)

  • Віртуальна виставка «Українські педагоги — учасники Другої світової війни»

  • Авторський дарунок до фондів Педагогічного музею України: книги Миколи Чабана

  • Музейне інтерв’ю: Тетяна Шуткіна

  • Вебінар «Педагогині: Олександра Савченко»

  • Всеволод Неділько (1925–2002): методична спадщина педагога в онлайн-форматі

  • Вебінар «Педагогічна мапа Києва: вулиця Клима Чурюмова»

  • Наука чи ідеологія? Підручник Миколи Даденкова «Історія педагогіки» (1947) в контексті епохи

  • Вебінар «Педагогічна мапа Києва: вулиця Валентини Радзимовської»

  • Конференція «Українське суспільство у перспективах розвитку: історичний, соціально-політичний, освітньо-педагогічний аспекти»

  • Всеукраїнський конкурс екскурсоводів музеїв закладів освіти «Край, в якому я живу»

  • Вебінар «Педагогині: Марія Грінченко»

  • Гостьова лекція «Музей у твоєму гаджеті: онлайн-продукти Педагогічного музею України»

  • Музейне інтерв’ю: Наталія Бойко

30 подій: Педагогічний музей – Україні. До 30-ї річниці незалежності України: подія 3

Друзі! До 30-ї річниці незалежності України продовжуємо проєкт «30 подій: Педагогічний музей – Україні» і разом з вами згадуємо шлях музею впродовж 1991-2021 років Подія 3: 1993 рік – видання «Відродження шкіл національних меншин на Україні (із фондів музею) / За ред. А. І. Кирпач, В. В. Тригубенко, І. Г. Ліханова».   #30років_незалежності_України #30подій_ПедагогічнийМузей_Україні  

Борис Патон і українська гуманітаристика

Батьківська педагогіка Батько …був для мене взірцем, порадником з найперших кроків, суворим вихователем, підтримкою у всіх життєвих справах, – загалом, усім, що зібрано в ємному, щирому слові “батько”. Коли, зрозуміло, існує повне взаєморозуміння між батьком і дітьми, а це щастя випало мені. Борис Патон

Леся Українка: До української дитини (до 150-річчя від дня народження поетеси)

Формування Лесі Українки як педагога Лариса Петрівна Косач (Леся Українка) народилася 15 лютого 1871 року у місті Новоград-Волинському на Волині (нині Житомирська область). Про Лесю Українку як письменницю, поетесу, яка тридцять років боролося з тяжкою хворобою – туберкульозом кісток, знає кожен. Її творчість вивчалася в школах в радянський період і дотепер входить у шкільні програми. […]

«Педагогічна діяльність музеїв в сучасному освітньому просторі України»: розмова з автором монографії

Нещодавно вийшла друком монографія Олексія Караманова «Педагогічна діяльність музеїв в сучасному освітньому просторі України», яка, безперечно, є подією, своєрідним проривом у гуманітарному просторі України, оскільки частково долає закиди науковцям про брак сучасних досліджень у музеєзнавстві, особливо тих, що пов’язані з просвітницькими напрямами і перебувають на перетині зацікавлень музею та закладів освіти. Ми вирішили поспілкуватись з […]

Шкільні музеї і музейна педагогіка в Україні в першій половині ХХ століття: персоналії

Шкільний музей, безумовно, можна віднести до одного з феноменів вітчизняної культури й освіти. Сьогодні в Україні діє понад 4 тисячі шкільних музеїв. За кількістю вони переважають усі інші групи музеїв, що складають музейну мережу країни. Однак діяльність шкільних музеїв залишається на периферії громадської уваги, тому актуальним є висвітлення історії шкільного музеєзнавства та популяризація діяльності шкільних […]

Другий випуск проекту «З історії спецпедагогіки»!

Говоримо про статтю «Методы преподавания в Национальном институте для слепых в Париже» з журналу «Вестник воспитания», а також спілкуємось з нашим гостем Oleg Lata. Олег – магістр соціальної педагогіки та практичної психології, багаторічний консультант нашого і не тільки музею з питань створення змістової доступності музейного продукту.   #опис_відео На стартових кадрах камера йде з ліва […]

Ребрендинг Педагогічного музею України

Музей має говорити зі своєю аудиторією сучасною, зрозумілою мовою з допомогою грамотного графічного дизайну. Мета нової візуальної ідентичності – зробити Педагогічний музей України привабливим, модерним і виразним, підвищити обізнаність про цей провідний український музей історії освіти, підтримати інтерес відвідувачів до різних напрямів музейної діяльності. Нова айдентика позиціонує Педагогічний музей України як живий і відкритий сучасний […]

Науково-популярне видання «Педагогині»

Провідним напрямом діяльності Педагогічного музею України є науково-дослідна робота, адже її результати — підґрунтя усіх інших напрямів музейної діяльності: науково-фондової, науково-експозиційної, культурно-освітньої тощо. Науково-дослідна робота співробітників нашого музею складається з профільних і музеєзнавчих досліджень. Наукові дослідження в межах профільних наук відповідають тим напрямкам наукового пошуку, які характерні для галузей науки, чий джерельний матеріал зберігає музей. […]