Вебінар «Код спортивної педагогіки: терміни, імена, вулиці»

21 травня 2025 року відбувся науково-освітній вебінар «Код спортивної педагогіки: терміни, імена, вулиці», організований у межах онлайн-проєкту «Педагогічна мапа Києва» та приурочений до Всеукраїнського фестивалю науки.

Учасники мали змогу ознайомитися з трьома вимірами «коду» спортивної педагогіки – мовним, історичним і просторовим.

Мовний аспект було розкрито через аналіз іншомовної термінології, яка активно використовується у сфері фізичної культури та впливає на мовний ландшафт уроку.

Історичний компонент охопив презентацію топонімів столиці – київських вулиць, названих на честь Валерія Лобановського, Ігоря Турчина та Бориса Шахліна. Ці постаті стали не лише спортивними легендами, а й символами певних етапів у розвитку національного спорту.

Просторовий вимір представлено як педагогічний інструмент: спікери запропонували ідеї щодо використання топонімів у навчальному процесі для мотивації учнів та поглиблення знань з історії спорту.

Спікери вебінару:

  • Наталя Петрощук, канд. пед. наук, доцентка Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка;
  • Оксана Матвійчук, канд. пед. наук, доцентка того ж інституту;
  • Анатолій Турчак, канд. пед. наук, професор, доцент кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти Кіровоградського ОІППО ім. Василя Сухомлинського;
  • Юрій Черпак, канд. пед. наук, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка;
  • Олександр Міхно, д-р пед. наук, директор Педагогічного музею України.

Учасники вебінару – 27 науково-педагогічних, педагогічних, бібліотечних та музейних працівників Києва, Кропивницького та Харкова.

Вебінар став успішною спробою поєднати науковий аналіз із практичними інструментами, орієнтованими на вдосконалення викладання фізичної культури. Зроблені акценти на міждисциплінарності, збереженні пам’яті про видатних діячів спорту та педагогічному потенціалі міського простору відкривають нові можливості для інноваційної освітньої практики.

Організатори: Інститут післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Педагогічний музей України.