Традиції та інновації: діяльність Педагогічного музею України У 2020-2024 рр.

У Віснику НАПН України опубліковано статтю директора музею, доктора педагогічних наук Олександра Міхна «Традиції та інновації: діяльність Педагогічного музею України У 2020-2024 рр.» (За матеріалами наукової доповіді на засіданні Президії Національної академії педагогічних наук України, 19 вересня 2024 р.)

У статті викладено основні результати діяльності Педагогічного музею України зі збереження, вивчення та популяризації музейних фондів у період з 2020 по 2024 роки в умовах обмеженого режиму експлуатації будівлі, пандемії COVID-19 та повномасштабної російської агресії.

Незважаючи на ці труднощі, музей продовжував активно працювати, використовуючи сучасні цифрові технології для забезпечення доступності своїх фондів та освітніх програм. До основних напрямів роботи музею віднесено: цифровізацію фондів, організацію освітніх онлайн-проєктів, а також створення віртуальних виставок, які доступні на офіційному сайті музею та в соціальних мережах. Зокрема, оцифровано 191 одиницю зберігання, поповнено колекції на 345 нових  експонатів та організовано 74 віртуальні виставки. У межах культурно-освітньої діяльності реалізовано такі значущі онлайн-проєкти, як «Педагогічний календар», «Педагогічна мапа Києва», «Академіки-засновники», «Історія освіти на шпальтах «Педагогічної газети», а також «Казки з фронту», який здобув особливу популярність завдяки участі українських військовослужбовців.

Підкреслено значення Педагогічного музею України як важливого науково-культурного центру, який не лише зберігає національну педагогічну спадщину, а й сприяє її популяризації та  доступності для широкої аудиторії.

doi.org/10.37472/v.naes.2024.6215

visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/499/567

visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/499/568