Напередодні Дня знань у відділі краєзнавства Кіровоградської обласної універсальної наукової бібліотеки імені Дмитра Чижевського відбулась презентація Всеукраїнського дослідницького проекту та книги «Шкільне музейництво у біографіях і фактах». Модератор зібрання – Лариса Гайда, провідна наукова співробітниця Педагогічного музею України.
У залі зібрались педагоги закладів освіти, що мають музеї; працівники музеїв комунальної власності; архівісти, бібліотекарі та краєзнавці-дослідники. Серед завдань зустрічі: ознайомити гостей з алгоритмом підготовки та реалізації дослідницького проєкту «Шкільне музейництво у біографіях і фактах»; рекомендувати його модель як своєрідне кліше до використання у практичній діяльності з різної тематики; міні майстер-клас «Біографія як життєпис» та обговорення музейно-освітньої проблематики – «Замітки на полях» зібрання.
Під час презентації було наголошено, що за підсумками крайнього огляду, на початок 2023 р. в Україні налічується 3243 музеї при закладах освіти України, з них – 2964 у закладах середньої освіти, 115 – у позашкільних закладах, 126 – закладах професійної та професійно-технічної освіти, а також у дошкільних закладах – 38. Місія освітянського музейництва – збереження і популяризація історико-культурних надбань народу України, сприяння у реалізації діяльнісного підходу у процесі навчання й виховання дітей та молоді, долучення до локальних культурологічних проєктів та роботи місцевих громад. Вказані музеї є суттєвим компонентом музейного середовища України, але їхня діяльність мало вивчена й представлена в гуманітарному просторі.
За підсумками Всеукраїнського дослідницького проекту «Шкільне музейництво у біографіях і фактах» було досліджено 72 біографії педагогів-музейників та видано книгу:
http://pmu.in.ua/news/knyha-shkilne-muzejnyctvo-u-biohrafiyax-i-faktax-2022/
Для багатьох педагогів, шкільне музейництво стало подвижницькою справою життя. При цьому слід врахувати й високий рівень фахової майстерності колег, які професійно використовують історико-культурний потенціал музеїв у навчанні та вихованні дітей. Лариса Гайда представила унікальний досвід створення й діяльності різнопрофільних музеїв при закладах освіти та їхніх творців.
На завершення присутні висловили думку, що питання роботи, збереження духовного та матеріального надбання шкільних музеїв і взагалі їх існування, в наш час постає доволі гостро і потребує допомоги, а також висловили надію, що надалі подібні дослідження будуть продовжені.
Детальніше про подію: