Проєкт #Сковорода300: відкрите заняття зі студентами педагогічних спеціальностей Л’Аквільського університету (Італія)

18 листопада 2022 р. у межах проєкту Педагогічного музею України #Сковорода300 у Л’Аквільському університеті (University of L’Aquila, м. Л’Аквіла, Італія) було проведено відкрите заняття зі  студентами педагогічних спеціальностей за темою «Відомі постаті української філософії та педагогіки. Григорій Сковорода (1722-1794)». Захід організувала Любов Прокоф’єва,  кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Одеського національного університету імені І.І. Мечникова, разом з італійськими колегами Орнеллою Кальварезе (Ornella Calvarese) та Алессандро Вакареллі (Alessandro Vaccarelli)

 

Філософські погляди  Григорія Сковороди викликали велике зацікавлення італійської студентської аудиторії. Основне спрямування творчості  Г. Сковороди зводилося  до дослідження людини, її існування. Науку про людину та її щастя Сковорода вважав найважливішою з усіх наук. У ході заняття наголошувалося, що міркування філософа мали  релігійно-філософський характер і були  нерозривно пов’язані із зверненнями до Біблії та християнської традиції, а тому спираються на  головні християнсько-світоглядні категорії: любов, віру, щастя та ін. Шляхом міркувань про  них філософ шукав та знаходив  відповіді на питання: ким є людина, який зміст її життя, які основні грані  людської діяльності.

Виховні традиції української педагогіки складалися століттями, впродовж яких український народ накопичив великий досвід виховання, одним з головних завдань якого в різні історичні періоди  було формування  справжнього патріота України. Григорій Сковорода також однією зі своїх цілей визначав розвиток у людині священної любові до Вітчизни. Головною метою патріотичного виховання є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, який готовий  до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу.

Студенти італійського університету виявили велику зацікавленість філософською та педагогічною творчістю Григорія Сковороди.

Любов Прокоф’єва,  

кандидатка педагогічних наук,

доцентка кафедри педагогіки

Одеського національного університету імені І.І. Мечникова