Педагогічний музей України увійшов до складу організаторів ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, яка відбулася у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти 15–16 травня 2025 року. Цей авторитетний науковий форум зібрав представників провідних освітніх, культурних і наукових інституцій з України, а також з Угорщини, Словаччини, Молдови, Польщі, Чехії та Швейцарії.
Завдяки участі Педагогічного музею України в організаційному комітеті, конференція отримала потужну гуманітарно-культурну рамку. Внесок музею в концептуальну й змістову частину заходу підкреслив важливість історичної пам’яті, музейної педагогіки та біографічних досліджень у сучасній освітній парадигмі.
Тематика цьогорічної конференції була надзвичайно актуальною й глибокою: роль педагога у часи війни, формування національної ідентичності, меморативні практики, міждисциплінарність у мистецтві та освіті.
У межах пленарного засідання 15 травня свої напрацювання представили співробітники Педагогічного музею України:
- Олександр Міхно, директор музею, доктор педагогічних наук, виступив із доповіддю «Онлайн-проєкт “Українські педагоги – учасники Другої світової війни”: концепція, контент, реалізація», у якій презентував досвід збереження та популяризації історичної пам’яті через цифрові ресурси.
- Оксана Матвійчук, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник музею, поділилася кейсом вебінарного циклу «Педагогічна мапа Києва», що є прикладом ефективних меморативних практик у цифровому освітньому просторі.
- Вікторія Бондаренко, старший науковий співробітник музею, презентувала дослідження «Дмитро Чередниченко (1935–2021): педагог-митець у вимірах державотворення (за матеріалами фондів Педагогічного музею України)».
- Лариса Гайда, провідний науковий співробітник, представила проєкт «Педагоги-краєзнавці Закарпаття у дослідницькому проєкті “Шкільне музейництво у біографіях і фактах”».
Виступи науковців музею викликали жвавий інтерес серед учасників конференції та стали вагомим внеском у дискусії про роль педагогів у збереженні національної пам’яті, формуванні громадянської ідентичності та підтримці культурної спадщини в умовах війни.
Участь Педагогічного музею України у конференції стала черговим свідченням високого рівня його науково-дослідної та культурно-освітньої діяльності. Через свої проєкти музей демонструє, як історико-педагогічна спадщина може бути осмислена у сучасному цифровому просторі.
Конференція стала не лише платформою для обміну досвідом, а й нагодою до посилення міжрегіонального та міжнародного співробітництва у сфері гуманітарної освіти, історії, педагогіки та культурної політики.
![]() |
![]() |