Видання, які презентують діяльність шкільних музеїв:
Богуславский С. Р. Школьный литературный музей-клуб. – М.: Просвещение, 1989. – 159 с.
Ганнусенко Н., Ляпін О., Мацейків Т. Шкільні музеї: посібник для вчителя. – К.: Радянська школа, 1991. – 110 с.
Лощинин Н. П. Литературный музей и школа. – М.: Просвещение, 1976. – 135 с.
Луньов П. Ф. Історико-художній музей в школі. – К.: Радянська школа, 1964. – 72 с.
Музей и школа. Пособие для учителей. (Ванслова В. Г., Ломунова А. К. Павлюченко Э. А. / под общей редакцией Кудриной Т. А.). – М.: Просвещение, 1985. – 192 с.
Огрызко З. А. В помощь школьным музеям. – М., 1960. – 21 с.
Омельченко Ю. Розвиток учбових музеїв. – К.: НМК ВО, 1988. – 195 с.
Омельченко Ю. Шкільні музеї. – К.: Радянська школа, 1981. – 130 с.
Столетов В. Н., Кашин М. П.. Школьные музеи. – М.: Просвещение, 1977. – 143 с.
Струнка М. Л. Залучення учнівської молоді до вивчення і збереження пам’яток історії та культури рідного краю. – К.: НДІ педагогіки УРСР, 1990. – 84 с.
Третяк О., Омельченко Ю. Організація і принципи діяльності музеїв загальноосвітніх навчальних закладів, ПТУ, ВУЗів у світлі перебудови системи освіти. – К.: Державний історичний музей УРСР, 1990. – 92 с.
Школьные музеи в работе учителя-словесника. Методические рекомендации. – Х.: ОИУУ, 1976. – 25с.
Элькин Г. Ю., Огрызко З. А. Школьные музеи. М.: Просвещение, 1972. – 112 с.
Бойко Я. В.Методика створення музейного закладу на громадських засадах. – Кіровоград: товариство охорони пам᾿яток історії та культури, 1986. – 43 с.
Бонфельд С. М. Использование архивных документов в деле изучения, увековечивания и пропаганды памятников научно-технического прогресса и трудовой славы. – Кировоград: общество охраны памятников истории и культуры, 1988. – 16 с.
Ганнусенко Н. І., Омельченко Ю. А. Учбовий план і програма курсу «Методика музейної роботи у школі». – К.: Міністерство народної освіти УРСР, 1990. – 26 с.
Литературный музей в школе: Методические рекомендации. – М.: Центральная станция юных туристов Министерства просвещения РСФСР, 1986. – 36 с.
Литературный музей в школе: Методические рекомендации. – М.: Педагогическое общество УРСР, 1989. – 56 с.
Методические рекомендации «Учет и хранение экспонатов в общественных музеях области» / Сост. Радина Т. В.– Кировоград: краеведческий музей, 1982. – 12 с.
Методические рекомендации в помощь организаторам и руководителям школьных музеев. – Днепропетровск: областная станция юных туристов, 1989. – 24 с.
Методические рекомендации по организации собирательской работы, учёту и хранению фондов школьных музеев (в помощь руководителям школьных музеев / Сост. Н. И. Ганнусенко, Н. И. Корнева. – К.: Научно-исследовательский институт педагогики УССР, 1986. – 30 с.
Методические рекомендации по сбору документальных памятников по истории и культуре родного края и их хранения в школьном музее / Сост. Репецкая Н. М. – Полтава: областная станция юных туристов, 1988. – 16 с.
Методические рекомендации по созданию музея истории школы. – Ворошиловград: областная станция юных туристов, 1986. – 10 с.
Методические рекомендации по созданию школьных музеев (для руководителей школьных музеев всех профилей). – Одесса: областная станция юных туристов, 1980 – 45 с.
Методичні рекомендації по організації ленінських музеїв і кімнат у школах та позашкільних установах. – Львів: обласний відділ народної освіти та інститут удосконалення вчителів, 1987. – 53 с.
Описание и учет памятников материальной и духовной культуры. / Методические рекомендации для общественных музеев. – Одесса: областная станция юных туристов, 1986. – 50 с.
Соловьева Л. В., Фокина Т. В. Методические рекомендации по оформлению тематических экспозиций школьных музеев. – Одесса: областная станция юных туристов, 1985. – 24 с.
Струнка М. Л. Організація пошукової роботи з етнографії у шкільних краєзнавчих музеях. – К.: НДІП УРСР, 1989. – 37 с.
Типовое положение о музее, работающем на общественных началах. – М.: Министерство культуры СССР, 1978.
Учебный план и программа курса «Организация и деятельность школьного музея» для факультетов общественных профессий педагогических институтов. – М.: Центральная детская экскурсионно-туристская станция, 1984. – 28 с.
Шевчук О М. Шкільний художній музей та тематична структура його експозиції. – К.: Республіканська станція юних туристів, 1982. – 9 с.
Школьные музеи и комнаты боевой славы Кировоградщины (адреса творческого поиска). – Кировоград: областная станция юных туристов, 1996. – 15 с.
Громадські музеї Львівщини. Довідник у двох томах. Том І. – Львів: Проман, 2007. – 243 с.
Громадські музеї Львівщини. Довідник у двох томах. Том ІІ. – Львів: Проман, 2007. – 243 с.
Каталог музеїв при навчальних закладах України / Упор. Л. А. Гайда. – Кіровоград: Лисенко В.Ф., 2012. – 136 с.
Мандруємо музеями навчальних закладів Закарпатської області: Довідник / Упорядкування В. Чепи, Р. Децика. – Ужгород: Гражда, 2006. – 100 с.
Музеї загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини. – Львів: СПОЛОМ, 2005 – 64 с.
Музеї при навчальних закладах Дніпропетровщини. – Дн.: дитячо-юнацький центр міжнародного співробітництва «Колобок», 2009. – 65 с.
Шкільні музеї Луганщини. – Луганськ: Знання, 2007. – 548 с.
Довідник про роботу державних музеїв Полтавської області (на допомогу керівникам гуртків, вчителям, учням). – Полтава, 2004. – 34 с.
Каталог паспортизованих музеїв системи освіти Закарпатської області. – Ужгород: центр туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді, 2004. – 22 с.
Довідник про роботу державних музеїв Полтавської області (на допомогу керівникам гуртків, вчителям, учням). – Полтава, 2004. – 34 с.
Панахид Г. І.Музейна педагогіка: тематичний покажчик літератури. – Львів: Видавництво «ЛІГА Львів», 2015. – 66 с. – (Серія «Музейна педагогіка»).
Бейдик О. Туристично-рекреаційні ресурси України. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2001 .– 395 с.
Велика Л. П. Музейне експозиційне мистецтво. – Х.: ХДАК, 2000. – 160 с.
Верменич Я. Теоретико-методологічні проблеми історичної регіоналістики в Україні. – К.: Інститут історії України НАН України, 2003. – 516 с.
Збереження пам’яток науки і техніки: історія, досвід, перпективи / ред. С. Заремба). – К., 2001. – 118с.
Історико-культурна спадщина України: проблеми дослідження та збереження. – К.: Інститут туризму ФПУ України, 1998. – 400с.
Маньковська Р. В. Музейництво в Україні. – К.: Інститут історії НАНУ, 2000. – 140с.
Воронцова Е. А., Гуральник Ю. Н. Музейное дело России. – М.: Российский университет культурологи, 2005. – 615 с.
Музей на рубежі епох: минуле, сьогодення, перспективи. – К.: Національний музей історії України, 1999. – 130 с.
Музей: история и современность / ред. Куликов В. И. – Ижевск: Удмурдский институт истории, 2000. – 267с.
Муравська С. Музейні заклади у системі вищої освіти Західної України на тлі світових тенденцій. – Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК. Львів, 2018. – 244с.
Юренева Т. Ю. Музей в мировой культуре. – М.: Русское слово, 2003. – 532 с.
Зеленський І. Як ми готуємо вчителя-краєзнавця (з практики Лубенського педтенікума) // Краєзнавство: науковий журнал. – 1927. – Ч. 3. – 34с.– [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://histans.com/JournALL/kraj/kraj_1927_3/kraj_1927_3.pdf
Музейний предмет: атрибуція, систематизація, евристичні можливості. Збірник наукових праць з проблем музеєзнавства та краєзнавства, присвячений Міжнародному дню музеїв / Упоряд.: В. М. Бекетова. За заг. редакцією Н. І. Капустіної. Вип. 12. – Д.: Арт-прес, 2015.– 304 с.
Маньковська Р. В. Музеї України в суспільно-історичних викликах ХХ-початку ХХІ століть. – Львів: Простір М, 2016. – 408 с. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nsku.org.ua/?p=8198
Власюк І. М. Музеєзнавство та архівна справа: навчально-методичний посібник. – Житомир: ВидавництвоЖДУ ім. І. Франка, 2006. – 76 с.
Вербицька П.В. Музей як комунікативний та освітній простір: навч. посібник / П.В.Вербицька, Р.Е.Пасічник. –Львів: видавництво Львівської політехніки, 2017. – 232 с.
Гайда Л.А. Музей у навчальному закладі / Лариса Гайда. – К.: Шк. світ, 2009. – 128 с. ( Бібліотека «Шкільного світу»).
Дерев’янко С. М. Архівно-музейна практика. – Івано-Франківськ: Плай, 2000. – 48 с.
Зайченко О. К. Розвиток клієнтоорієнтованої послуги. Методичний посібник. – К.:Логос, 2018 – 55с.
Історичне джерелознавство: Навчальний посібник / ред. Я. Калакури. – К.: Либідь, 2002. – 486 с.
Криленко О. В., Семенова М. В. Архівно-музейна практика: матеріали та методичні рекомендації. – Ніжин: НДПУ, 2002. – 44 с.
Кушнаренко Н. Н. Документоведение: учебник для вузов. – К.: Знання, 2000. –460 с.
Лысикова О. В. Музеи мира: учебное пособие для студентов. – Саратов, 2001. – 112 с.
Рутинський М.,Стецюк О. Музеєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Знання, 2008. – 428 с.
Соколова Н. Д. Мир музея: учебное пособие для учителей начальной школы. – СПб.: СпецЛит, 2000. – 128 с.
Столяров Б. А. Музейная педагогика: история, теория, практика. Учебное пособие для студентов. – М.: Высшая школа, 2004. – 216 с.
Удовиченко І.В. Музейна педагогіка: теорія і практика: науково-методичний посібник / І.В.Удовиченко. – К.:Логос, Національний музей історії України, 2017. – 72с.
Шевченко В., Ломанчинська І. Музеєзнавство: Навчальний посібник для дистанційного навчання. – К.: Університет «Україна», 2007. – 288 с.
Юхневич М. Ю. Я поведу тебя в музей. Учебное пособие по музейной педагогике. – М.: Российский институт культурологи, 2001. – 224 с.
Децик Р. А. Роль музею в організації навчально-виховного процесу в умовах роботи інтернатного закладу: Методичний посібник. – Ужгород: Закарпатський центр туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді, 2005. – 23 с.
Шиловцев Ю. В. Велика Вітчизняна війна 1941-1945 рр.: Методичний посібник для організації навчальної і виховної роботи у загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах. – Харків: ПЕТ, 2013. – 168 с.
Калинчук А. Е. Экскурсии в природу. 7-9 классы: Пособие для учителя. – Запорожье: «Просвіта», 2008. – 64 с.
Кузьма-Качур М.І., Горват М.В. Основи краєзнавства: навч.посіб. / М.І. Кузьма-Качур, М.В. Горват. – Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. – 256 с. (розділ «Компоненти педагогічного краєзнавства»)
Медведева І. М. Розвиток музейно-педагогічної діяльності: навч. посіб. / Донбаська держ. машинобудівна академія. — Краматорськ : ДДМА, 2009. – 60 с.
Педагогічне краєзнавство Черкащини: підручник / За ред.. Н.С. Побірченко. – Умань: РВЦ «Софія», 2008. – 130 с.
Диалог: музей и общество. Материалы научно-практической конференции. Якутск, 2001. – 212 с.
Музей на межі тисячоліть / ред. Бекетова В. М. // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Дн., 1999. – 175 с.
Проблеми історичного краєзнавства, музеєзнавства та відродження культури українського народу. // Матеріали науково-практичної конференції. – Херсон. – 1993. – 61 с.
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Проблеми і перспективи розвитку музеїв вищих навчальних закладів України: науково-методичний аспект. До 110-річчя НТУУ «КПІ» та 45-річчя Музею історії КПІ»: Тези доповідей. Київ, 23-24 травня 2008 року /Укладач С. М. Ховрич. – К.:, 2008. – 98с.
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Історія краю – очима молоді». Практична допомога музеїв ВНЗ. До 350-річчя Конотопської битви»: Тези доповідей. Київ, 14-15 грудня 2009 року / Укладач: С. М. Ховрич. К.:, 2009. – 119 с.
Матеріали науково-практичної конференції «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи». – 24-25 вересня 2013 року. – К.: Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – 80 с.
Матеріали Другої науково-практичної конференції «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи». – 25-26 вересня 2014 року. – К.: Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – 104 с.
Матеріали науково-практичної конференції «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи». – 24-25 вересня 2013 року. – К.: Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – 80 с. – Читати тут:
Документ (454 downloads )
Матеріали Другої науково-практичної конференції «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи». – 25-26 вересня 2014 року. – К.: Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – 104 с. – Читати тут:
Документ (508 downloads )
Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Третьої науково-практичної конференції (29 вересня 2015 року) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2015 – 64с.
Андрієвська М. О. Формування світогляду дитини засобами живопису // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.12-15.
Барвіцька Г. К., Попова М. А. «Музейна планета» як інноваційний аспект розвитку музейної педагогіки // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.15-20.
Бекетова В. М. Предметний світ школи: виставка на основі музейної колекції // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.20-23.
Бойко-Гагарін А. С., Бухманська З. В. Досвід проведення практичного заняття з нумізматики для дітей з аутизмом // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 23-25.
Вербицька П. В. Громадянський потенціал проектної діяльності молоді у сфері історико-культурної спадщини // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.25-28.
Вітенко Л. В. Підлітки у просторі Полтавського літературно-меморіального музеї В.Г.Короленка або «для тих, хто не хоче слухати екскурсію…» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 28-31.
Вітрик І. С. Майстер-клас як одна із форм музейної комунікації ( з залученням досвіду роботи НМІУ та МІКУ) // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 31-35.
Гайда Л. А. Музейна педагогіка як навчальна дисципліна // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.35-38.
Гончаренко О. Г. Музейні інновації в інтерактивній екскурсії «Біблійні сюжети в стінопису церков Києво-Печерського заповідника» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 38-41.
Горська Н. Д. Проблеми популяризації музейних педагогічних заходів сучасного українського музею // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.41-43.
Грищенко Ю. В. Популяризація спадщини видатних українських педагогів-музикантів засобами музейної педагогіки // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 43-44.
Караманов О. В. Навчання у просторі музею: сучасні психолого-педагогічні засади // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.45-47.
Копилець Є. В. Проблемні аспекти програмно-методичного забезпечення діяльності гуртків юних музеєзнавців та екскурсоводів // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 48-49.
Коцар Л. О. Програми сімейного відпочинку. Чиварто конкурувати з іншими закладами дозвілля? // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 50-53.
Левенко О. Ю. Арт-терапевтичні заняття для людей з особливими потребами в Музеї театрального, музичного та кіномистецтва // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 53-54.
Мирончук Ю. О. Педагогічний потенціал музеїв просто неба на прикладі історико-архітектурної пам’ятки «Невицький замок» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.59-64.
Мінакова Н. Г. Інтегруюча роль шкільного музею у навчально- виховному процесі // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 55-58.
Музиченко Я. С. Роль автентичного зразка з музейних колекцій у предачі народно-мистецьких традицій дітям // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.64-67.
Петрова С. М. Музейна педагогіка: досвід дитячого будинку «Перлинка» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.67-70.
Тименко В. П. Песпективи розвитку музейної педагогіки в контексті наукової школи педагогічного дизайну // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.70-75.
Топилко О. В., Столова Г. О., Балабанова О. С. Інтерактивні методи в культурно-освітній діяльності Національного Київо-Печерського історико-культурного заповідника на прикладі Культурно-освітнього проекту «Великодня країна».// Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.5-12.
Трощинська О. І. Діденко Я. Л. Використання нових форм роботи в просвітницькій діяльності Національного історико-культурного заповідника «Чигирин» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 75-78.
Удовиченко І. В. Урок-екскурсія як одна з форм музейної педагогіки // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С. 78-83.
Халіль І. С., Коганов С. Ю. Методика проведення інтерактивних заходів на прикладі екскурсії-квесту «І.С.Мазепа та Києво-Печерська лавра» // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.83-85.
Ярошенко Ю. О. Музеї при навчальних закладах у музейній мережі Полтавщини // Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали Четвертої науково-практичної конференції (27–28 вересня 2016 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2016. – С.85-88.
Гайда Л. А. Вчителі-краєзнавці, засновники музеїв Кіровоградщини. – Кіровоград: Центрально-Українське видавництво, 2004. – 56 с.
Ганнусенко Н. І. Етнохудожнє виховання школярів у позаурочний час. – К.: ТОВ «ХІК», 2004. – 96 с.
Єфімова В., Пономарьова Н. Методичні рекомендації щодо проведення навчальної практики. – Х.: «Основа», 2004. – 134 с.
Костриця М., Обозний В. Шкільна краєзнавчо-туристська робота. – К.: Вища школа, 1995.– 223 с.
Кравчунас Б. К. Эстетическое развитие ребенка в музейной среде и современные музейные технологии. СПб.: Издательство Государственного Эрмитажа, 2000. – 74 с.
Музей и образование: сборник научных трудов / ред. С. Т. Махлина).– СПб.: Госуниверситет культуры и искусств, 1999. – 120 с.
Музей і майбутнє / упор. Бекетова В. М. – Дн.: Поліграфіст, 1998. – 105 с.
Музей і місто: музеєзнавчі аспекти збереження і відтворення своєрідної міської культури / ред. Бекетова В. М. – Дн., 2003. – 134 с.
Сайненский А. Музей воспитывает юных. – М.: Просвещение, 1998. – 208 с.
Треф’як Я. Методика краєзнавчої роботи в національній школі. – Івано-Франківськ: «Симфонія форте», 2002. – 106 с.
Нестеренко В. І. Музейна справа: основні етапи підготовки екскурсій по музейній експозиції. – Черкаси: обласна станція юних туристів, 2001. – 12 с.
Нестеренко В. І. Культурно-освітня діяльність музею при позашкільному закладі освіти. – Черкаси: обласна станція юних туристів, 2001. – 30 с.
Марюхно Г. В., Ярошенко Ю. О. Організатору музейної справи в закладах освіти: Методичні рекомендації. – Полтава: обласний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді, 2004. – 52 с.
Нераденко Т. М. Тематичний екскурсійний маршрут по музею «Туризм і краєзнавство» Черкаської міської станції юних туристів. – Черкаси: міська станція юних туристів, 2000. – 37 с.
Ганнусенко Н. І., Омельченко Ю. А. Зміст і форми роботи краєзнавчих музеїв навчальних закладів у сучасних умовах / Методичні рекомендації. – К.: Державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді, 1992. –35 с.
Деякі аспекти нових підходів до експозиційного висвітлення дожовтневої історії. – К.: Національний музей історії України, 1992. – 26 с.
Дмитрук М. С. Удосконалення роботи музеїв закладів освіти на сучасному етапі розвитку. – Рівне: обласна станція юних туристів, 2005. – 40 с.
Збірник методичних матеріалів керівникам музеїв при навчальних закладах. – Харків: обласна станція юних туристів, 2005. – 52 с.
Коновалова М. С. Методичні поради щодо організації та проведення екскурсій зі школярами. – Харків: обласна станція юних туристів, 2006. – 12 с.
Кушнір Л. І. Музейна програма «Віконце в історію». – Кіровоград: обласний краєзнавчий музей, 2008. – 27 с.
Лужинецька Л. А. Організація та проведення занять у туристських гуртках по блоку з народознавства / Методичні рекомендації. – Херсон: обласна станція юних туристів, 2000. – 22 с.
Методичні рекомендації організаторам науково-дослідницької роботи з учнями членами МАН / Бердута М. З., Голіков С. О., Огурцова Н. С. – Харків:національний університет ім. В. Н. Каразіна, обласна станція юних туристів, 2006. – 52с.
Методичні рекомендації по пропаганді екологічних знань у музеях. – К.: Державний історичний музей УРСР, 1991. – 28 с.
Методичні рекомендації по реекспозиції музеїв на громадських засадах історико-краєзнавчого профілю. – Хмельницький: обласний центр туризму та краєзнавства учнівської молоді, 1993. – 12 с.
Музей історії вчительства і освіти Дрогобиччини. – Дрогобич, 2005. – 43 с.
Нормативна база діяльності музеїв навчальних закладів системи Міністерства освіти і науки України. – К.: Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді, 2006. – 28 с.
Організаторам музейної справи у навчальних закладах Харківщини. – Харків: обласна станція юних туристів, 2008. – 123 с.
Орієнтовні плани-конспекти занять гуртків туристсько-краєзнавчого профілю. – Харків: обласна станція юних туристів, 2005. – 80 с.
Персин А. И. Создаем музей (учебная деловая игра). – М.: Центральная детская туристско-экскурсионная станция, 1991. – 37 с.
Програми педагогічних інститутів. Шкільний краєзнавчий музей. Програма і методичні рекомендації для керівників відділень факультетів громадських професій / Укл. В. Обозний, С. Бабкова. – К.: Інститут системних досліджень освіти, 1993. – 40 с.
Сборник методических материалов по экологическому воспитанию и природоохранной работе з учащимися. – Харьков: областная станция юных туристов, 1991. – 36 с.
Туризм і краєзнавство. Інформаційно-методичний вісник №9. Спецвипуск «Шкільне краєзнавство». – К.: Український державний центр туризму і краєзнавство учнівської молоді, 1998. – 72 с.
Пусепліна Н. М. Соціально-педагогічний потенціал музею [Текст] : історія та перспективи / Н. Пусепліна // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Серія: Педагогічні науки : сборник. – Полтава, 2005. – Вип. 7 (46). – С. 189-195.
Пусепліна Н. М. Компетентнісний підхід у підготовці майбутнього вчителя до виховної роботи : научное издание / Н. Пусепліна // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка. Серія: Педагогічні науки : сборник / Полтавський держ. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2007. – Вип. 5 (57). – С. 291-296.
Пусепліна Н. М. Музейно-педагогічна діяльність у системі підготовки вчителя до виховної роботи [Текст]: научное издание / Н. Пусепліна // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. Серія : Педагогічні науки : сборник / Полтавський держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. – Полтава, 2007. – Вип. 2 (54). – С. 115-121.
Пусепліна Н. М. Конструювання передового педагогічного досвіду у процесі підготовки вчителя до музейно-педагогічної діяльності [Текст] / Н. Пусепліна // Педагогічні науки : Збірник наукових праць / Полтавський держ. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2009. – Вип. 1. – С. 60-65.
Пусепліна Н. М. Використання тьюторських технологій у підготовці майбутнього вчителя засобами музейно-педагогічної діяльності [Текст] / Н. М. Пусепліна // Імідж сучасного педагога. – 2011. – № 5. – С. 33-35.
Пусепліна Н. М. Характеристика результативності процесу підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності / Н. Пусепліна // Педагогічні науки : Збірник наукових праць / Полтавський нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2010. – Вип. 2. – С. 82-86.
Пусепліна Н. М. Музейно-педагогічна діяльність у системі освіти дорослих [Текст] / Н. Пусепліна // Педагогічні науки : Збірник наукових праць / Полтавський нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2011. – Вип. 3. – С. 30-34.
Медведева І. М. Проблеми організації ефективної соціально-педагогічної діяльності музеїв вищих технічних навчальних закладів / І. М. Медведева // «Університетські музеї: європейський досвід та українська практика», міжнар. наук.-практ. конф. (2011; Київ). Збірник праць, 6-7 жовтня 2011 р. / «Університетські музеї: європейський досвід та українська практика», міжнар. наук.-практ. конф.(2011; Київ) ; упоряд.: Л. В. Казанцева ; Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, [та ін.] . – Ніжин : Ніжинський держ. ун-т ім. М. Гоголя, 2012 . – С. 233-238.
Гнєдашев В. М. З досвіду роботи шкільного мінералогічного музею у розвитку творчої самодіяльності учнів. // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 / Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 198-200 с.
Григор᾿єва А. П. «Свята спадщина» (огляд музеїв Житомирщини при навчальних закладах системи МОН України). // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 / Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 59-65 с.
Єршова Л. М. Бібліотеки, музеї та виставки в системі позашкільної освіти на Волині (початок ХХ століття). // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 /Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 31-39 с.
Мартинюк М. В. Пам᾿ять як фактор перебудови (з досвіду роботи шкільного музею ЗОШ №3 м. Бердичева. // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 / Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 193-198 с.
Новикова В. І. Музейна справа в Україні: стан, тенденції, проблеми та шляхи вирішення. // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 / Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 127-131 с.
Тунцева З. П. Краєзнавчий музей ЗОШ №2 м. Нетішин: здобутки і проблеми. // Музейна справа на Житомирщині: історія, досвід, проблеми: Науковий збірник «Велика Волинь»: Праці Житомирського науково-краєзнавчого товариства дослідників Волині. – Т. 33 / Голов. редактор М. Ю. Костриця. – Житомир: Косенко, 2005. – 200-207 с.
Самойленко Л. Г. Актуальні проблеми правового статусу університетських музеїв у контексті розвитку української духовності та державотворення // Текст доповіді, проголошеної в рамках роботи міжнародної науково-практичної конференції «Постновітні реалії: виклики для України», 28-29 травня 2008 року, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
Петров В. Місце фольклору в краєзнавстві / Петров В. Розвідки. Т.1. – К.: Темпора, 2013. – С. 139-150.
Петров В. Сучасні завдання краєзнавства та етнографії / Петров В. Розвідки. Т.1. – К.: Темпора, 2013. – С. 150-156.