У 2024-му році Педагогічний музей України започаткував онлайн-проєкт «Педагогічна діаспоріана» з метою представити видання з фондів музею, які були створені українцями закордоном. Щомісяця у відкритий доступ ми виставляли по одному виданню, а зараз об’єднаємо все в окремій віртуальній виставці, де представлено повний список діаспорної літератури у фондах Педагогічного музею України: періодичні видання, підручники та література […]
Музика завжди відігравала і продовжує відігравати надзвичайно важливу роль у житті суспільства. Щоб глибше пізнати її історію та насолоджуватися творами видатних композиторів і виконавців, створювалися і функціонують музичні музеї. Вони присвячені збиранню, збереженню, вивченню, експонуванню та популяризації пам’яток музичної культури. Перші музичні музеї почали з’являтися в Європі наприкінці XVI століття на основі приватних колекцій придворних […]
Віртуальна виставка «Вчитель з Поділля: педагогічна історія Пилипа Хоптяра (1904-1976)» розкриває одну зі сторінок історії української освіти радянської доби. Пилип Хоптяр — не видатний педагог-новатор чи реформатор, а простий учитель. Проте саме такі вчителі формували основу тогочасної освітньої системи, саме такі, на перший погляд, «звичайні» педагоги виконували важливу роль у формуванні цілого покоління, навіть якщо […]
«По чім пізнати свідому українську дитину? По тім, що сама передплачує і читає найліпшу дитячу газету «Світ дитини» і других приєднує!» М. Таранько, «Світ Дитини». 1939. Ч.10. 1 листопада 1919 року світ побачив перший номер ілюстрованого дитячого журналу «Світ Дитини» або, як його любили називати юні читачі, «Світика». Часопис видавався у Львові двічі на місяць […]
29 вересня (17 за ст. ст.) 1874 року народився Володимир Дурдуківський, український літературознавець, мовознавець, педагог, директор Першої української гімназії у Києві. Народився в с. Пединівці на Уманщині у сім’ї священника. Закінчив Київську Духовну академію, де і розпочав свій педагогічний шлях. Володимир Федорович був активним культурно-освітнім та громадським діячем: співорганізатором видавництва «Вік», співробітником журналу «Киевская старина», брав участь […]
З нагоди 106-ї річниці від дня народження українського педагога-гуманіста, мислителя, дитячого письменника Василя Олександровича Сухомлинського (1918–1970) презентуємо вашій увазі віртуальну виставку матеріалів з фондів Педагогічного музею України, що висвітлюють його науковий і творчий доробок. Творча спадщина Василя Сухомлинського представлена у фондах музею прижиттєвими виданнями праць педагога 1957-1969 рр. (зокрема, з автографами), публікаціями у фаховій педагогічній […]
Освітнє медіа охоплює будь-які засоби передачі знань, інформації та навчального контенту, які використовуються в навчальному процесі. Педагогічні плакати, завдяки їх освітнім, інформаційним, ідеологічним та візуальним характеристикам, можна також віднести до категорії освітніх медіа. Вони – важливий інструмент у навчальному процесі, який допомагає вчителям ефективно передавати знання та формувати цінності у своїх учнів. Педагогічні інформаційні плакати, […]
Коротка біографія Олена Пчілка (Ольга Петрівна Косач-Драгоманова)— письменниця, меценатка, перекладачка, етнографка, фольклористка, публіцистка, громадська діячка, членкиня-кореспондентка Всеукраїнської академії наук (1925). Народилася 29 червня 1849 року в місті Гадячі на Полтавщині в сім’ї дрібного поміщика. У родині було шестеро дітей, найвідомішими з яких стали Олена Пчілка та Михайло Драгоманов. Початкову освіту отримала вдома. З 12 років Ольга […]
«Перша книжка для читання — яка це незмірно важлива річ!» Максим Рильський Читанка — перший після букваря підручник для самостійного читання дітьми. Літературні твори, вміщені в читанках, безпосередньо впливають на дитину: збагачують її духовний світ, учать пізнавати, виховують, сприяють розвитку загальнолюдських цінностей. Історія українського підручникотворення засвідчує, що в різні історичні періоди, незважаючи на численні заборони […]
(до 150-річчя від дня народження А.Волошина (1874-1945), президента Карпатської України, громадсько-політичного діяча, педагога, Героя України) Все своє життя я працював як педагог. Переконався я в тому, що наш народ є цілком так інтелігентний, як і інші європейські народи, і що лише гноблення робило його апатичним. Августин Волошин Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 21 […]