Month: Октябрь 2011

Педагогічний музей України: шлях становлення і розвитку (XX — початок XXI ст.)

Володимир МАЛЮГА директор Педагогічного музею України Під впливом соціально-економічних, політичних, культурних змін в сучасному українському суспільстві відбувається трансформація освіт­ніх парадигм. Це спричинює зміни й у діяльності Педагогічного музею Ук­раїни, який покликаний не тільки збирати, зберігати, популяризувати, а й вивчати національну та світову історико-культурну спадщину. Специфіка роботи Педагогічного музею Украї­ни дає підстави віднести його до музеїв […]

Особистий фонд Т.Ф. Бугайко у Педагогічному музеї НАПН України як джерело дослідження її науково-методичної спадщини

УДК 37(091)(477)-051+37:069] Бугайко Міхно О.П. У статті висвітлено науково-дослідну та культурно-освітню діяльність Педагогічного музею НАНП України  з вивчення спадщини Т.Ф. Бугайко на основі матеріалів її особистого фонду. Ключові слова: музей, біографія, Т.Ф. Бугайко, методика викладання української літератури.

Літературні бесіди Миколи Пирогова як метод вивчення літератури (до 200-річчя від дня народження М.І. Пирогова)

Олександр МІХНО, Педагогічний музей НАПН України, м. Київ УДК 37.016:821.161.2 Анотація. У статті висвітлено погляди М.І. Пирогова на проблеми методики навчання і виховання, а також їх практичну реалізацію шляхом запровадження літературних бесід у гімназіях Одеського та Київського навчальних округів. Ключові слова: М.І. Пирогов, методика навчання, літературні бесіди.

Михайло Драгоманов — теоретик і практик освітянської справи

(до 175-річчя від дня народження Михайла Петровича Драгоманова)  Як педагог, теоретик і практик освітянської справи М. Драгоманов українському і європейському загалу майже не відомий. Між тим, його педагогічні роздуми багато в чому випереджали час, формували той фундаментальний пласт, від якого беруть джерела педагогічні вчення і роздуми більш пізніх мислителів, а сьогодні є інтелектуальним містком для […]