Всеукраїнський круглий стіл «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання»

14 березня 2015 року у Педагогічному музеї України відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання».

Захід здійснено в межах проекту Педагогічного музею України «Музейна педагогіка в Україні» та у співпраці з Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Ініціатори зібрання мали на меті: визначити місце і роль потенціалу музеїв при навчальних закладах України у процесі патріотичного виховання учнів, представити кращий досвід їхньої діяльності, розробити рекомендації на допомогу педагогам-керівникам.

У роботі круглого столу взяли участь науковці, викладачі, працівники Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді, методисти обласних центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді (станцій юних туристів), педагоги-керівники музеїв при навчальних закладах, краєзнавці та працівники Педагогічного музею України.

Були представлені Волинська, Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Харківська, Хмельницька, Чернігівська області та міста Київ і Львів.

01 02

Учасників привітали:

03

Олександр Петрович Міхно

Директор Педагогічного музею України Олександр Петрович Міхно

04

Дмитро Григорович Омельченко

та заступник директора Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Дмитро Григорович Омельченко

Присутні розглянули актуальні питання використання потенціалу освітянського музейництва у процесі патріотичного виховання дітей та молоді:

  • Популяризація музеїв навчальних закладів – пріоритетний напрям діяльності Педагогічного музею України. – Міхно Олександр Петрович, директор Педагогічного музею України, кандидат педагогічних наук.
  • Оновлена нормативно-правова база діяльності музеїв при навчальних закладах. – Бондарчук Денис Олегович, завідувач відділу краєзнавства та наукових досліджень Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.
  • Виховання музейної культури та організація науково-дослідної роботи учнівської молоді у шкільному музеї. – Караманов Олексій Владиславович, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук.
  • Сучасний стан та тенденції розвитку музеїв при навчальних закладах України. – Гайда Лариса Анатоліївна, методист комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
05 06
07 08

 

В обговоренні проблем круглого сталу взяли участь:

  • Гаврилова Оксана Леонідівна, керівник історико-краєзнавчого музею Миропільської гімназії Житомирської області.
  • Дюда Людмила Юріївна, методист відділу спортивного туризму і краєзнавства Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини».
  • Єрмолаєва Ліна Іванівна, директор Літературного музею Олени Теліги спеціалізованої школи №97 ім. О. Теліги Шевченківського району м. Києва.
  • Коробова Наталя Йосипівна, керівник музею «Історія рідної школи» КЗШ № 59 міста Кривого Рогу Дніпропетровської області.
  • Костенко Наталія Миколаївна, керівник Музею історії народного побуту Київщини Технолого-економічного коледжу Білоцерківського національного аграрного університету Київської області.
  • Кубрак Олександра Петрівна, керівник гуртка «Юні музеєзнавці» Калуської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.
  • Кумпан Анатолій Анатолійович, методист краєзнавчого відділу комунального закладу «Кіровоградський обласний центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді»
  • Похилько Світлана Павлівна, методист з музеєзнавства та екскурсійної справи комунального закладу «Запорізький обласний центр туризму і краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді».
  • Прима Олег Леонідович, завідувач відділу туризму та краєзнавства Варвинського районного Будинку школярів Чернігівської області.
  • Пушкар Ірина Іванівна, методист Харківської обласної станції юних туристів.
  • Солодуха Наталія Петрівна, керівник етнографічного музею «Берегиня» КГ № 127 міста Кривого Рогу Дніпропетровської області.
  • Ткачук Степан Федорович, директор «Народного» музею «Історії села Бистричі» Березнівського району Рівненської області.
  • Юношева Ілона Вікторівна, заступник директора ЦТКЕУМ Інгулецького району міста Кривого Рогу Дніпропетровської області.
  • Ярошенко Юлія Олександрівна, методист з музейної роботи Полтавського обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.
09 11
 10  12

 

У дистанційному форматі представили матеріали: – http://pmu.in.ua/news/info_letter_2015_1/

  • Бережна Олена Володимирівна, заступник директора Славутської міської станції юних техніків Хмельницької області.
  • Бібік Наталя Станіславівна, вчитель історії НВК «Бобринецька гімназія–загальноосвітня школи І-ІІІ ступенів №1» Кіровоградської області.
  • Грабинська Любов Дмитрівна, методист Волинського Центру туризму, спорту та екскурсій.
  • Дашкевич Діна Володимирівна, завідувачка музею Микласької ЗОШ І-ІІ ст. Білогірського району Хмельницької області.
  • Новік Світлана Борисівна, заступник директора з виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа I-III ступенів № 3 імені Олени Журливої Кіровоградської міської ради».
  • Юр’єва Марина Леонтіївна, заступник директора Кам’янець-Подільського НВК №14 Хмельницької області.

У ході спілкування всі учасники круглого столу відзначили, що музеї при навчальних закладах України мають колосальні потенційні можливості для патріотичного виховання дітей та молоді. Було продемонстровано розмаїття форм роботи музеїв різних типів – від дошкільних до вищих навчальних закладів.

Також присутні керівники музеїв та методисти визначили сучасні актуальні проблеми щодо подальшого розвитку освітянського музейництва в Україні:

  • Облік, реєстрація та визначення правового статусу музеїв при навчальних закладах.
  • Використання потенціалу шкільних музеїв у формуванні системи патріотичного виховання молоді.
  • Встановлення контактів між музеями різних форм власності і профілів як можливостей для обміну досвідом роботи.
  • Вивчення досвіду зі створення музейних комплексів, навчально-дослідних центрів, проектної діяльності тощо.
  • Створення громадських об’єднань керівників музеїв при навчальних закладах України.
  • Моніторинг та аналіз кількісних і якісних змін у формування мережі відомчих музеїв.
  • Сучасні підходи та форми подачі матеріалів в експозиціях та виставках.
  • Підготовка кадрів та удосконалення фахової майстерності керівників музеїв, проведення тренінгів на базі наукових установ, державних і відомчих музеїв.
  • Науково-методичне забезпечення діяльності музеїв, гуртків та інших учнівських об’єднань.
  • Необхідність подальшого фахового спілкування, використання ІКТ-технологій та інших видів сучасних комунікацій.
  • Впровадження здобутків української музейної педагогіки у практику роботи шкільних музеїв.

Запрошуємо долучитись до обговорення рекомендацій та надсилати свої пропозиції на електронну адресу Педагогічного музею України – pedmuz@gmail.com з поміткою «Круглий стіл з проблем діяльності музеїв навчальних закладів».

Підготувала: Л. Гайда