Засідання наукового семінару на тему «Наратив та способи його застосування в музейному просторі»

18 листопада 2014 р. на кафедрі загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка відбулося засідання наукового семінару на тему «Наратив та способи його застосування в музейному просторі».

Головною метою семінару було обговорення теоретичних й практичних аспектів застосування наративів у процесі організації педагогічної взаємодії в музеї та навколомузейному просторі, виявлення їх міждисциплінарних зв’язків в гуманітарній сфері, технологічних особливостей упровадження у практику освітньої діяльності.

Після привітання завідувача кафедри загальної та соціальної педагогіки кандидата педагогічних наук, доцента Дмитра Герцюка модератор заходу, доцент Олексій Караманов у своєму виступі окреслив різні аспекти застосування наративів у процесі організації педагогічної взаємодії в музейному просторі.

Можливості наративу як методу інтерпретації історії в системі сучасного гуманітарного знання розкрила завідувач кафедри книгознавства і загальнонаукової підготовки Канівського гуманітарного інституту, кандидат історичних наук Людмила Сокур. На психологічних особливостях наративу як засобу набуття ідентичності особистості наголосила студентка IV курсу філософського факультету Львівського національного університету імені Івана Франка (спеціальність «психологія») Софія Гретченко.

Наступні виступи було присвячено практичним аспектам застосування наративу: у спільній доповіді заслуженого вчителя України, вчителя-методиста СЗШ № 50 м. Львова Ірини Ласкій, завуча цієї ж школи Олени Коваленко та вчителя музичного мистецтва Ольги Железник було звернено увагу на різні наративні практики учнів у контексті актуальних подій сьогодення, можливості реалізації інноваційних музейно-педагогічних заходів.

Промова гостя семінару, старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу музейних програм і проектів Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника Анатолія Горового, зосередила увагу присутніх на можливостях музейного театру і музейного фільму як формах наративного мислення. Автор розповів про цікаві пошуки працівників музею та представив навчальний фільм про історію експонату (хрест Марка Печерника) з колекції Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника. У продовження цієї теми для перегляду було запропоновано фрагмент фільму львівського сценариста, режисера Оксани Червонюк «Михайло Боїм – EX VOTO», який посів ІІІ місце на київському міжнародному кінофестивалі  «Відкрий Україну» – 2010.

На завершення семінару його учасники та гості, наукові співробітники музеїв, вчителі, методисти, викладачі вищих навчальних закладів, працівники кафедри загальної та соціальної педагогіки взяли активну участь в обговоренні порушених питань щодо інтегративної ролі музейної педагогіки у реалізації різних стратегій інтерпретації соціального та культурного досвіду, проектування музейного простору у взаємодії історії, педагогіки, психології, культурології, мистецтва, аналізу відповідних форм організації діяльності (музейний урок, музейний театр, музейний фільм).

DSCN0813 DSCN0817
DSCN0821-2 DSCN0823
DSCN0833

Текст – Олексій Караманов
Фото – Олексій Караманов.