Семінар «Актуальні питання розвитку музейної справи в Кіровоградській області»

9 квітня 2021 року, Кіровоградським обласним краєзнавчим музеєм було проведено другу частину обласного методичного онлайн-семінару «Актуальні питання розвитку музейної справи в області». В його роботі взяли участь 52 представники з 27 музеїв. Співробітники музейних закладів мали можливість поспілкуватися з доповідачами та отримати відповіді з різних питань професійної діяльності.

Так, на початку зустрічі, старший науковий співробітник відділу історії обласного краєзнавчого музею Борис Шевченко розповів про створення спеціалізованого науково-методичного видання «Музейний вісник Центральної України», що розрахований на співробітників музейних закладів, істориків, краєзнавців та дослідників різних аспектів минулого рідного краю. Також науковець поділився планами щодо започаткування історико-краєзнавчого дискусійного клубу «Кліо».

Про досвід реставраційної діяльності колегам розповіли представники комунального закладу «Музей мистецтв Кіровоградської обласної ради» – заступник директора Ганна Осіпова та головний зберігач Валентина Ноженко.

З вимогами до складання уніфікованого паспорта на музейні предмети та щодо здачі державної статистичної звітності присутніх проінформували заступник директора з обліку і збереження музейних цінностей обласного краєзнавчого музею Павло Рибалко та старший науковий співробітник науково-методичного сектору Світлана Колесник.

До роботи семінару також долучилася провідний науковий співробітник Педагогічного музею України Лариса Гайда. У своєму виступі вона навела приклади успішної взаємодії музейних та освітніх закладів України у напрямку виховання у підростаючого покоління шанобливого ставлення до історії та культури рідного краю. Детальніше: https://kokm.kr.ua/2021/04/14/url-4/

У підсумку виступу було визначено сучасні тенденції музейно-освітніх програм: музеї України активну шукають шляхи комунікації з цільовими категоріями: діти, школярі, студенти, педагоги, батьки; використовують одночасно традиційні, віртуальні та змішаніформи; збільшилась присутність освітніх програм, які популяризуються у соціальних мережах, зокрема, у Фейсбуці; цікаво почали просувати свій контент освітні центри Верховної Ради, Уряду, Національного банку України та музеї науки.