КРУГЛИЙ СТІЛ «ШКІЛЬНИЙ МУЗЕЙ: ДОСВІД І ПЕРСПЕКИВИ»

Привітання від Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді

Привітання від Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді

Особливістю науково-експозиційної виставкової роботи Педагогічного музею України є те, що музейні виставки переходять межі експонування і, органічно поєднуючи концептуальні ідеї та освітні заходи, постають як соціокультурний проект. Іншими словами – виставка справді працює, а виставковий простір музею стає майданчиком активної комунікації.
17 листопада 2012 року у межах роботи виставки «Педагогічному музею України – 110 років» відбулося засідання круглого столу «Шкільний музей: досвід і перспективи». Організовано захід Педагогічним музеєм України спільно з Міжнародним центром дитячого-юнацького туризму (МЦДЮТ) за підтримки Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді МОНмолодьспорту (УДЦТКУМ) та Київського міського будинку вчителя.

Виступ В.П. Малюги

Виступ В.П. Малюги

Вітаючи учасників зібрання, директор музею Малюга В.П. зазначив, що 110-річний досвід діяльності Педагогічного музею України доводить, що музеї володіють величезним виховним потенціалом, здатні вирішувати кардинальні завдання в освіті, в інформаційних і комунікативних процесах. З вітальним словом до учасників круглого столу звернулися директор МЦДЮТ Муковніна О.В. та заввідділом краєзнавства і наукових досліджень УДЦТКУМ Бондарчук Д.О.

Виступ Л.А. Гайди

Виступ Л.А. Гайди

Виступ О.Д. Рокицької

Виступ О.Д. Рокицької

У межах роботи круглого столу з доповідями виступили Малюга В.П., директор Педагогічного музею України («Динаміка просвітницької діяльності Педагогічного музею України»), Гайда Л.А., методист Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені В.Сухомлинського («Презентація Каталогу музеїв при навчальних закладах України»), Рокицька О.Д., методист центру координації роботи з методичними кабінетами Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів («Музей історії освіти Київщини як складова профорієнтаційної роботи зі старшокласниками»).

Виступ Е.В. Ситник

Виступ Е.В. Ситник

Виступ Єгорцевої В.І.

Виступ Єгорцевої В.І.

Виступ Л.О. Синекоп

Виступ Л.О. Синекоп

Присутні на засіданні з цікавістю прослухали виступи-презентації про досвід роботи Музею історії освіти в місті Києві школи №250 (керівник Ситник Е.В.), Музею історії школи № 20 (керівник Єгорцева В.І.), музею Софії Русової школи-дитячого садка ім. С.Русової (керівник Синекоп Л.О.), музею історії професійно-технічної освіти м. Києва Київського регіонального вищого професійного училища будівництва (керівник Михайльчук В.М.).

Учасники круглого столу

Учасники круглого столу

Учасники круглого столу у виставковому залі Педагогічного музею України

Учасники круглого столу у виставковому залі Педагогічного музею України

Учасники круглого столу констатували, що музеї при навчальних закладах живуть і працюють творчо, зберігають та збагачують традиції і музейно-освітній простір свого міста. Крім того, в сучасних умовах шкільні музеї перетворилися на відкриту соціальну систему співтворчості дітей, педагогів, батьків. Особливостями сучасного етапу розвитку шкільних музеїв стало їх перепрофілювання та розширення спектру діяльності.

Олександр МІХНО,
провідний науковий співробітник
Педагогічного музею України