Музейний комплекс Підлісненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Олександрівського району Кіровоградської області

(директор Н. Чабан)

Особливістю музейного комплексу є використання міждисциплінарного підходу з різних напрямків краєзнавчої діяльності (природничий, історичний, мистецький) як змістового компоненту, так форм діяльності.

Цікава і оригінальна система роботи склалась із природничого краєзнавства, яке вивчає історичну зміну флори і фауни рідного краю під впливом екологічних та природничих факторів; існування окремих видів рослин, тварин, птахів, які занесені до «Червоної книги України». Учні школи стали неодноразовими учасниками та переможцями всеукраїнських конкурсів. Юні лісівники, якими керує Н. Чабан, за зайняте І місце в конкурсі «Ліси для нащадків» нагороджені Грамотою Міністерства освіти і науки України.

01У шкільному «Музеї хліба»,  який створений у 2002 році, поетапно висвітлюється історія хліборобської праці, містяться зразки хліба та виробів із борошна. Важливе виховне значення для учнів має експозиція «Хліб і Підлісне», яка розкриває таїни хліба, що використовуються в різних українських обрядах і святах. Розділ музею «Дорожи хлібом» включає дитячі роботи: рецепти мам та бабусь, пісні, вірші, казки, загадки, прислів’я та приказки про хліб.

Вдало доповнює природоохоронну тематику Музей історії лісу та Галерея лісу, за маршрутами яких учні школи проводять екскурсії.

02 03

04Місією історичного музею школи є набуття знань про історію рідного краю, отримання учнями навичок шанобливого ставлення до пам’яток матеріальної та духовної культури, стимулювання розвитку творчих здібностей дітей, інтересу до пошуково-краєзнавчої роботи.Вдало доповнює природоохоронну тематику Музей історії лісу та Галерея лісу, за маршрутами яких учні школи проводять екскурсії.

05Зібрана колекція пам’яток містить значний інформаційний ресурс про основні історичні етапи розвитку села з найдавніших часів до сьогодення. Особлива увага приділена часам Другої світової війни, цікавим досвідом є оформлення галереї українських рушниківв пам’ять про загиблих односельців, із нещодавно віднайденими та реставрованими портретами жителів села, які загинули у роки війни.

06У музеї народознавства розміщена етнографічна збірка: предмети побуту, колекція українських обрядових рушників, вироби народних майстринь, які широко використовуються для унаочнення процесу навчання дітей, а також позакласних заходів. Педагоги прагнуть аби діти пізнавали духовні цінності українського народу, наслідуючи кращі його традиції.

07На сьогодні у школі розпочато оформлення «Мистецької галереї», де розповідається про творчих людей села, серед яких брати Т. Юра, Г. Юра та перший лауреат Національної Шевченківської премії з Кіровоградщини А. Авдієвський. 

Значні матеріали зібрані для створення кімнати-музею «Історія рідної школи», де планується показати процес формування традицій навчального закладу.

Шкільні музеї є складовою частиною навчально-виховного процесу, тут проводяться відкриті уроки, батьківські збори, виховні години, тематичні екскурсії, зустрічі з учителями-ветеранами школи та Великої Вітчизняної війни, семінари, виховні години, бесіди, пересувні виставки. Широко використовуються проектні технології навчання і виховання, розроблено екскурсії на широку краєзнавчу тематику.

Педагогічний колектив докладає значних зусиль, аби школа мала свій неповторний колорит та атмосферу, тут створено свою модель виховної системи, яка постійно популяризується на методичних заходах району та області.

Підготувала Л.Гайда